Hans Oosters nieuwe voorzitter Unie van Waterschappen

Hans Oosters is per 1 januari 2016 de nieuwe voorzitter van de Unie van Waterschappen (UvW). Hij volgt Peter Glas op die zes jaar voorzitter is geweest van de koepelorganisatie.

Oosters is sinds 2005 dijkgraaf van het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard en was de afgelopen twee jaar al bestuurslid van de UvW. Hij beheerde de portefeuille waterveiligheid, crisisbeheersing, ict en informatieveiligheid.
Voor zijn functie als dijkgraaf was Oosters onder andere burgemeester van gemeente Bergambacht (2000-2005).

Hans Oosters: "Als voorzitter wil ik voortbouwen op de goede basis die onder mijn voorganger is gelegd. De waterschappen staan in het Haagse netwerk en bij onze partners op de kaart. Ik zie ruimte voor verdere versterking van de samenwerking die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Zowel bestuurlijk als bij de uitvoering van onze taken. Lobby en belangenbehartiging is de kerntaak van de Unie. Daarvoor is het nodig dat we goed weten wat er in de achterban speelt en waar onze leden in de praktijk tegen aan lopen. Daarom vind ik het belangrijk om te blijven werken aan de intensieve en open relatie met, en tussen, alle waterschappen. De Unie van Waterschappen is er voor de leden. En ten slotte wil ik de zichtbaarheid van het waterbeheer in binnen- en buitenland vergroten. Mijn overtuiging is dat hieraan het beste invulling kan worden gegeven door alle waterschappen samen. De tijd is rijp om Nederland meer waterbewust te maken."

De benoeming van Oosters tot voorzitter van de Unie van Waterschappen is voor een periode van drie jaar met de mogelijkheid van een verlenging van nog eens drie jaar.

Geplaatst in:

Voor meer informatie: Miranda van der Voort, telefoon 0622191305