Topkwartaal voor Mindtree: Sterke omzetgroei van 16,4% op kwartaalbasis in dollars; interimdividend wordt aanbevolen

BANGALORE en WARREN, New Jersey, October 16, 2015 /PRNewswire/ --

Mindtree [http://www.mindtree.com ], een wereldwijde IT-dienstverlener, heeft vandaag haar geconsolideerde resultaten bekendgemaakt voor het tweede kwartaal eindigend op 30 september 2015, zoals goedgekeurd door de Raad van Bestuur.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

"Op alle fronten een topkwartaal. Onze recente binnengesleepte sterke overeenkomsten en strategische acquisities zullen de groei bevorderen en onze leidende positie in de digitale ruimte verbeteren. We zijn ook enthousiast over ons nieuwe ultramoderne wereldwijde leercentrum in Bhubaneswar dat gericht is op het opbouwen van het digitale personeelsbestand van de toekomst. Dit zijn grote stappen die voor indrukwekkende resultaten zullen blijven zorgen voor onze klanten in een snel veranderende zakelijke omgeving," aldus Krishnakumar Natarajan, CEO & Managing Director, Mindtree.

Belangrijkste financiële hioogtepunten:

- In USD:
- Omzet van $ 180,3 miljoen (groei van 16,4% op kwartaalbasis / 22,6% op jaarbasis)
Autonome omzetgroei (zonder overnames van vorig kwartaal) van 8,1% op
kwartaalbasis en 13,9% op jaarbasis
- Nettowinst van $ 24,3 miljoen (groei van 11,2% op kwartaalbasis / 6,8% op
- In rupees:
- Omzet van INR 11.693 miljoen (groei van 19,1% op kwartaalbasis / 31,6% op
- Nettowinst van INR 1.582 miljoen (groei van 14,5% op kwartaalbasis / 15,1% op

Andere hoogtepunten:

- Klanten:
- 296 actieve klanten per 30 september 2015
- Werknemers:
- 15.582 werknemers per 30 september 2015
- 1.801 werknemers toegevoegd gedurende het kwartaal op brutobasis
- Verloop in de laatste 12 maanden staat op 17,1%
- Winsten van miljoenen dollars die zich uitstrekken over meerdere jaren met
vooraanstaande wereldwijde klanten (naast de twee winnende overeenkomsten die al
tijdens het kwartaal werden aangekondigd):

- Wereldleider in computersoftware en -technologie. Voor deze bestaande klant zal Mindtree operationele en analytische diensten voor hun cloud-platform leveren

- Wereldwijd bedrijf in interactieve entertainmentsoftware. Voor deze bestaande klant zal Mindtree voorzien in verkoopanalyseoplossingen

- Wereldwijd communicatiebedrijf. Voor deze bestaande klant is Mindtree geselecteerd als de voorkeurspartner voor het leveren van ontwikkelings-, analyse- en testdiensten voor haar klantervaringsbeheerproduct

- Prijzen en erkenning:

- Mindtree werd bekroond met de Digital Transformation Czar Award in de categorie Digitale Transformatie bij de CIO 100 Awards, georganiseerd door de IDG Group.

- Mindtree heeft de NCPEDP-Mphasis Universal Design Award van 2015 gewonnen in categorie C voor bedrijven of organisaties die een lans breken voor de zaak van toegankelijkheid en universeel ontwerp.

- Mindtree werd door Microsoft erkend als de EPG Emerging Azure-partner van het jaar in FJ15.

- Mindtree is opgenomen in de allereerste Forbes Super 50-lijst van India gebaseerd op consistent aandeelhoudersrendement, verkoopgroei en rendement van het eigen vermogen

- Aankondiging van dividend:

- De Raad van Bestuur heeft in de vergadering op 15 oktober 2015 een interim-dividend van 40% (INR 4 per aandeel van INR 10 nominale waarde per stuk) aanbevolen voor het kwartaal eindigend op 30 september 2015.

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en IT-diensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ['Born Digital'] en blijft zorgen voor buitengewone diepte in de gehele digitale waardeketen. Met een sterke mix van expertise en uitvoering levert Mindtree opmerkelijke klantervaringen, terwijl tegelijkertijd de efficiëntie bevorderd wordt en de bedrijfsvoering gemoderniseerd. De deskundigheid van Mindtree op het gebied van infrastructuur- en toepassingsbeheer, gecombineerd met het unieke Agile Center-of-Excellence, zorgt ervoor dat onze klanten hun producten en diensten sneller en goedkoper op de markt kunnen brengen.

Bezoek ons ​​op http://www.Mindtree.com

Safe harbour

Bepaalde uitspraken in dit persbericht met betrekking tot onze toekomstige groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte verklaringen die een aantal risico's en onzekerheden met zich meebrengen die ervoor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten aanzienlijk afwijken van die die genoemd worden in dergelijke toekomstgerichte verklaringen. We hebben niet de intentie om enige toekomstgerichte verklaring die van tijd tot tijd door ons of namens kan worden gedaan bij te werken.

Bezoek ons op http://www.Mindtree.com.

Neem voor meer informatie contact op met:

Priyanka Waghre
Mindtree