Finalisten voor 2016 Green Car Of The Year® aangekondigd

Green Car Journal maakt op 19 november winnaar van 11e jaarlijkse prijs bekend op LA Auto Show® Press Day & Trade Days



LOS ANGELES, 15 oktober 2015 /PRNewswire/ -- Green Car Journal [http://greencarjournal.com/] heeft de vijf finalisten voor de prestigieuze prijs Green Car of the Year(®) voor 2016 bekend gemaakt. De genomineerde modellen voor 2016 zijn de Audi A3 e-tron, Chevrolet Volt, Honda Civic, Hyundai Sonata en Toyota Prius.

Elk jaar komt een groter aantal automodellen in aanmerking voor het Green Car of the Year(®)-programma, een duidelijk teken van de toenemende inspanningen van de auto-industrie om nieuwe auto's aan te bieden die zuiniger zijn en minder gevolgen hebben voor het milieu. Green Car Journal heeft, sinds de aankondiging van de eerste prijs op de show van 2005, elk jaar de belangrijkste "groene" auto's bekroond.

"Dit is het sterkste veld van finalisten dat we ooit hebben gezien in ons jaarlijks Green Car of the Year(®)-programma", aldus Ron Cogan, redacteur en uitgever van de Green Car Journal en CarsOfChange.com. "Elk van de vijf genomineerden geeft op een volkomen eigen manier uitdrukking aan een milieustreven, terwijl een gedeelde strategie erkent wat het belangrijkst is voor de hedendaagse autokopers. De toepassing van uiteenlopende technologieën voor de aandrijving geeft duidelijk aan dat alle benaderingen essentieel zijn voor het bereiken van belangrijke milieukundige doelstellingen."

De finalisten:

AUDI A3 E-TRONMet de A3 Sportback e-tron is Audi een speler geworden op de markt voor plug-in hybride auto's. Deze vijfdeurs hatchback maakt gebruik van lithium-ion accu's en een 102-pk elektrische motor en levert daarmee tot 19 mijl aan elektrisch rijden, waarna de 150-pk, 1,4-liter TFSI-benzinemotor de energie levert voor grotere afstanden in een efficiënte hybride modus.

CHEVROLET VOLTDe tweede generatie van de Chevrolet Volt combineert een meer sportieve styling met betere prestaties en een lichter en krachtiger aandrijfsysteem met twee motoren. Deze elektrische auto kan vijf passagiers vervoeren en het elektrische bereik op alleen de accu's is nu uitgebreid tot 53 mijl, waarbij de 1,5-liter door benzine aangedreven generator elektriciteit genereert die zorgt voor een totaal bereik van 420 mijl.

HONDA CIVICDit is al de tiende generatie van de Honda Civic en dit volledig nieuwe model levert een voorbeeldig brandstofverbruik in een betaalbaar, conventioneel aangedreven auto. De Civic mengt op een doordachte manier een hybrideachtige zuinigheid met een aantrekkelijke stijl en biedt een heel scala aan voorzieningen en geavanceerde elektronica dat aan de wensen van vele autobezitters zal voldoen.

HYUNDAI SONATADe stijlvolle 2016 Sonata van Hyundai is er in alle mogelijke opties met een assortiment dat uiteenloopt van efficiënte benzineauto's, hybride auto's tot plug-in hybrides. De dit jaar geïntroduceerde hybride levert tot 43 mijl per gallon op de snelweg en heeft een aantal opvallende stijlkenmerken. De Sonata Plug-In Hybride rijdt tot 24 mijl op de accu's met een verder bereik via de conventionele hybride energie.

TOYOTA PRIUSDe gerenommeerde Toyota Prius is in 2016 beschikbaar in een volledig nieuw ontworpen uitvoering die de verwachtingen waarmaakt met voorzieningen die vanzelfsprekend lijken voor een toonaangevende hybride met significante updates in ontwerp, technologie en zuinigheid. Het exterieur oogt vertrouwd, maar tegelijk meer opvallend en verbeteringen aan de ophanging en andere elementen zorgen voor een betere rijdynamiek.

De Green Car of the Year(®) wordt gekozen via een stemming bij meerderheid door een jury die bestaat uit onder meer auto-enthousiast Jay Leno en leiders van bekende milieuorganisaties en bepleiters van zuinigheid, zoals Jean-Michel Cousteau, president van Ocean Futures Society; Matt Petersen, directielid van Global Green USA; Dr. Alan Lloyd, President Emeritus van de International Council on Clean Transportation; Mindy Lubber, President van CERES en Kateri Callahan, President van de Alliance to Save Energy.

In de selectieprocedure voor de prijs hebben de redacteuren van Green Car Journal gekeken naar alle auto's, brandstoffen en technologieën en daarbij een vol veld van potentiële kandidaten teruggebracht naar de vijf finalisten. Deze zijn geselecteerd op grond van hun bijdragen aan het verleggen van de lat voor milieuprestaties. Er wordt rekening gehouden met vele factoren, waaronder certificatie van de EPA en CARB voor de uitstoot, prestatiekenmerken, 'nieuwheid' en betaalbaarheid. De beschikbaarheid op de algemene markt is ook van belang om er zeker van te zijn dat de bekroonde modellen potentieel een werkelijk verschil kunnen maken in de gevolgen voor het milieu en finalisten moeten beschikbaar zijn voor aankoop op 1 januari van het bekroningsjaar.

Over Green Car of the Year®Sinds 1992 Green Car Journal erkend als de toonaangevende autoriteit op het punt waar auto's, energie en het milieu samenkomen. De GCOY-prijs is een belangrijk onderdeel van de missie van Green Car Journal die erop is gericht om de voortgang op milieugebied in de auto-industrie aan te tonen. CarsOfChange.com [http://www.carsofchange.com/] presenteert online artikelen over 'groene auto's' die ook focussen op connectiviteit. Green Car of the Year(®) is een gedeponeerd handelsmerk van Green Car Journal en RJ Cogan Specialty Publications Group, Inc.

Hashtag: #GreenCarJournal

Over de Los Angeles Auto Show en Connected Car ExpoDe Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) is opgericht in 1907 en is elk jaar de eerste belangrijke Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. De Press & Trade Days van de autoshow in 2015 beginnen met de Connected Car Expo (CCE) in JW Marriott L.A. Live op 17 november, en worden gevolgd door de introducties van auto's tijdens de LA Auto Show en de pers- en handelsevenementen in het Los Angeles Convention Center op 18 en 19 november. De LA Auto Show zal open zijn voor het grote publiek van 20 tot 29 november. De derde jaarlijkse CCE brengt professionals uit de auto-industrie en technologiewereld bij elkaar in een poging om ontwikkelingen te versnellen en relaties in de connectieve auto-industrie te stimuleren, door deelnemers toegang te geven tot de belangrijkste spelers en mediavertegenwoordigers die actief zijn in het ontwikkelen van mobiliteit in de auto van de toekomst. De CCE-conferentie is de plek waar de regels voor het maken, verkopen, onderhouden en bezitten van auto's worden gewijzigd en waar het scenario voor de toekomst wordt geschreven. AUTO Connected Car News heeft de CCE uitgeroepen tot de "Best Car Tech/Connected Car Trade Show" en daarmee is de CCE de plek waar de nieuwe auto-industrie zaken gedaan krijgt, baanbrekende producten introduceert en strategische aankondigingen doet voor de media van over de hele wereld. De LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt georganiseerd door ANSA Productions. Voor het meest recente nieuws en informatie over de show volgt u de LA Auto Show via Twitter op twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow] of via Facebook op facebook.com/LosAngelesAutoShow [https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow] en meldt u zich aan voor speciale meldingen op www.LAAutoShow.com [http://www.laautoshow.com/]. Voor meer informatie over de CCE bezoekt u http://connectedcarexpo.com/ [http://connectedcarexpo.com/].

Hashtag: #LAAutoShow

Contacten voor de media: Breanna Buhr/Sanaz MarbleyJMPR Public Relations, Inc.(818) 992-4353bbuhr@jmprpublicrelations.com [mailto:bbuhr@jmprpublicrelations.com]smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:smarbley@jmprpublicrelations.com]


Los Angeles Auto Show


Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234