Discussiemiddag ‘Soldaat in Indonesië, 1945-1950’

Het Nationaal Militair Museum (NMM) organiseert op zondag 1 november een discussiemiddag n.a.v. het verschijnen van het nieuwe boek van Prof. Dr. Gert Oostindie, 'Soldaat in Indonesië, 1945-1950'.

'Soldaat in Indonesië, 1945-1950'
Het boek van Gert Oostindie is gebaseerd op brieven, dagboeken, gedenkboeken en memoires van Veteranen die deel uitmaakten van deze strijd. Dirk Staat, conservator public history NMM: "het NMM wil graag een podium zijn voor (militaire) geschiedenis en de maatschappelijke reacties daarop en gaat graag in gesprek over deze, naar het lijkt, nieuwe fase in de waardering van de periode 1945-1950".

Programma
Prof. Dr. Gert Oostindie, directeur van het Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde en hoogleraar geschiedenis aan de Universiteit Leiden, verzorgt een beknopte inleiding waarna een aantal panelleden een korte toelichting geeft. Daarna is er gelegenheid om met elkaar en de aanwezigen in de zaal in gesprek te gaan. Panelleden zijn Drs. Martin Elands, historicus en Hoofd Kennis- en onderzoekscentrum van het Veteraneninstituut, Gen.Maj. b.d. Leen Noordzij, voorzitter van de VOMI en Kester Freriks, schrijver van het boek 'Echo's van Indië' en journalist NRC Handelsblad. Drs. Hans van den Akker, Conservator Museum Bronbeek, treedt op als moderator.

Aanmelden
Het bijwonen van de discussiemiddag is gratis. Aanmelden kan via de website www.nmm.nl (menu/nieuws). Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging die tevens geldt als toegangsbewijs. Aanvang middag: 14.00 uur. Einde 17.00 uur. Locatie: Nationaal Militair Museum, Verlengde Paltzerweg 1, Soest.

Geplaatst in:

Programma zondag 1 november: 14.00 uur ontvangst. 14.30 uur start discussiemiddag. Einde: 16.00 uur. Na afloop is er gelegenheid voor een hapje en een drankje. Locatie: auditorium Nationaal Militair Museum, Verlengde Paltzerweg 1, Soest. Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met Carla Marcus, c.marcus@nmm.nl, telefoon 085-0036029, 0643 507032.

Nationaal Militair Museum

Soest