Palmer Capital Emerg Eu Prop Fund verwerft winkelportefeuille in Polen

Het Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund) heeft, onder voorbehoud van financiering, overeenstemming bereikt over de aankoop van een retail portefeuille van 11 grootschalige winkellocaties verspreid over 10 steden in Polen. De netto aankoopprijs bedraagt Euro 27,4 miljoen en de initiële netto huurinkomsten bedragen Euro 2,2 miljoen per jaar. Het Property Fund verwerft hiermee een strategische positie in de grootste vastgoedmarkt van Centraal-Europa.

De 11 over te nemen moderne grootschalige winkellocaties zijn gebouwd in de periode 2001 - 2010 en gelegen in Lódź, Gdańsk en acht andere regionale steden. Het totaal verhuurbaar vloeroppervlak bedraagt 22.748 m2. De meerderheid van de beschikbare ruimte wordt gehuurd door belangrijke supermarktketens zoals Piotr I Pawel, Biedronka en Tesco.

Impact op portefeuille
De acquisitie heeft een op basis van de huidige cijfers een substantiële impact op de volgende ratio's van het Property Fund:

- De netto huurinkomsten groeien met 64% naar Euro 4,97 miljoen;
- Het Property Fund groeit in omvang naar Euro 83,4 miljoen;
- De bezettingsgraad stijgt van 80,6% naar 82,5%;
- De gemiddelde resterende looptijd van de huurcontracten stijgt van 2,6 jaar tot ruim 4 jaar;
- De geografische weging wordt na de acquisitie: 33% Polen, 47% Slowakije en 19% Tsjechië;
- De sectorweging wordt na acquisitie: 48% kantoren, 30% retail, 13% opslagruimte en 9% accommodaties.

Timing en financiering
Een aankoopovereenkomst onder voorbehoud van financiering is vandaag in Warschau getekend. De acquisitie zal gefinancierd worden door middel van een combinatie van vreemd en eigen vermogen. De acquisitie wordt naar verwachting afgerond in het eerste kwartaal van 2016.

Voor meer informatie:
Palmer Capital Fondsenbeheer B.V.
Tel: 0570‐665860
E‐mail: info@palmercapital.eu

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Aandelen van het fonds (ISIN code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via Euronext Amsterdam als beleggingsinstelling. Palmer Capital Fondsenbeheer B.V. beschikt over een AIFMD vergunning.

PALMER CAPITAL NEDERLAND N.V.

Deventer