Onlineprinters breidt aanbod spoeddruk-producten uit met brochures

AMSTERDAM en BRUSSEL, October 13, 2015 /PRNewswire/ --

Optimalisatie van processen maakt druk en verzending op de dag van bestelling mogelijk

De dienstverlener voor onlinedrukwerk Onlineprinters GmbH, kan door optimalisatie van diverse processen in de verdere verwerking nu ook brochures in "spoeddruk" aanbieden. Daarbij worden brochures die vóór 10 uur werden besteld, nog dezelfde werkdag geproduceerd en verzonden. Daarvoor moeten klanten hun gewenste brochure bij Onlineprinters online configureren, drukgegevens uploaden en met een "vertragingsvrije" betaalwijze zoals SOFORT Banking, creditcard of PayPal de bestelling voltooien. Standaard verzending naar het gewenste adres vindt vervolgens gratis plaats.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151013/276316 )

"De trend bij de levering van reclamemiddelen en drukwerk gaat in de richting van steeds kortere levertijden", legt Julia Voigt, hoofd Marketing van Onlineprinters GmbH uit. "Met ons nieuwe aanbod zijn klanten nog beter in staat reclameacties op korte termijn uit te voeren, kunnen brochures snel worden nabesteld en kunnen wij milieuvriendelijk werken, omdat er op de behoefte afgestemd kan worden ingekocht", zo vervolgt Voigt.

Geoptimaliseerde verdere verwerking doorslaggevend

Dit werd mogelijk door werkprocessen bij de verdere verwerking van brochures te optimaliseren. "De productie van brochures kost natuurlijk aanzienlijk meer tijd dan bijvoorbeeld het drukken van flyers, die "alleen" maar worden gesneden", legt productmanager Heiko Wiederer uit. "Desondanks konden wij de complexe vervaardiging van brochures zodanig optimaliseren, dat we nu de configuraties waar de meeste vraag naar is nog dezelfde besteldag kunnen verzenden", aldus Wiederer tevreden. Concreet betekent dat: brochures in de formaten A4, A5, A6 en 10,5 x 21 cm, gedrukt op 135 g/msquared kunstdrukpapier met een omvang van maximaal 32 pagina's en een oplage tussen de 100 en 2.500 exemplaren.

Behalve brochures biedt de onlinedrukkerij al meer van haar knallers zoals flyers, folders, posters, briefpapier en postkaarten, in spoeddruk aan. Ook bij grootformaat drukwerk bestaat de mogelijk o.a. individueel vormgegeven reclamezeildoeken, rollups of kanaalplaten in ijltempo te laten produceren. Bovendien kan de productietijd van veel andere producten optioneel worden versneld.

Bedrijfsfilm van Onlineprinters:

Over Onlineprinters GmbH

Onlineprinters GmbH behoort tot de grootste onlinedrukkerijen van Europa. In tegenstelling tot alle andere grote onlinedrukkerijen komt het bedrijf voort uit een klassieke handelsdrukkerij en was het met de oprichting van de Duitse webshop "diedruckerei.de" in 2004 een van de eerste aanbieders van online drukwerk. In 2009 volgde toetreding op de internationale markt met het merk "Onlineprinters". Tegenwoordig heeft het bedrijf meer dan 550 medewerkers in dienst en levert aan meer dan 400.000 klanten in 30 landen van Europa. In de bedrijfseigen productie maakt Onlineprinters gebruik van de zeer moderne Heidelberg-Speedmaster-technologie in de offsetdruk, van digitale HP-Indigo-drukmachines evenals van LFP-printers van Durst en HP met latex- en UV-inkt. Het assortiment omvat meer dan 1400 drukbare producten in tien miljoen varianten - van visitekaartjes, briefpapier, flyers, catalogi en brochures tot grootformaat reclamesystemen. Onlineprinters is met 110 drukmachines de grootste 3b-drukker van Europa en produceert jaarlijks meer dan twee miljard stuks drukwerk.

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and

http://www.presseportal.de/nr/75635/ -

Persfoto titel: Brochures van Onlineprinters in spoeddruk

Fotobeschrijving: Optimalisatie van processen maakt het drukken en verzenden van brochures op de dag van bestelling mogelijk.