Klaus Jung benoemd tot Hoofd Beeldende Kunst aan de KABK

Klaus Jung benoemd tot Hoofd Beeldende Kunst aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Den Haag

Vanaf 1 november 2015 treedt Klaus Jung (1955) aan als Hoofd van de afdeling Beeldende Kunst van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) in Den Haag.

Klaus Jung studeerde aan de Kunstakademie Düsseldorf en aan het Royal College of Art in Londen. Hij gaf les en leiding aan kunstacademies in Trondheim en Bergen (Noorwegen) en aan de Glasgow School of Art. De laatste jaren was hij rector aan de Kunsthochschule für Medien Köln. Klaus Jung was zeer actief in het internationale netwerk van kunstopleidingen ELIA, waarvan vele jaren als vicepresident.

Klaus Jung volgt Johan van Oord op die na dertien jaar hoofddocentschap met pensioen gaat.

Klaus Jung: "Ik kijk erg uit naar de samenwerking met iedereen van de KABK: studenten, docenten en staf. En ik verheug me erop deel uit te maken van het bruisende leven van de stad Den Haag."

KABK
De KABK is onderdeel van de Hogeschool der Kunsten Den Haag en biedt bachelors, masters, vooropleidingen en een post-graduate cursus op het gebied van beeldende kunst en vormgeving. In samenwerking met de Universiteit Leiden worden PhD-trajecten aangeboden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Marketing en Communicatie via Ester Serrano, e.serrano@kabk.nl of 070-3154729

Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten