Microsoft selecteert Smart2IT als 1e start-up voor BizSpark Plus

Microsoft selecteert Smart2IT als 1e Nederlandse start-up voor BizSpark Plus

Microsoft Nederland heeft start-up Smart2IT uit Hengelo als eerste Nederlandse onderneming uitgenodigd om toe te treden tot het geheel vernieuwde BizSpark Plus programma. Met dit programma ondersteunt Microsoft innovatieve startende ondernemingen middels softwarelicenties en Azure server hosting met een gezamenlijk waarde van meer dan 250.000 euro

Smart2IT heeft 's werelds eerste Self Service mobile Virtual Reality (VR) platform ontwikkeld en heeft in korte tijd ruim 150.000 gebruikers kunnen verwelkomen voor haar cloud based VR software. De vereiste schaalbaarheid van het platform is daarmee sterk toegenomen.

"De uitnodiging van Microsoft komt op een uitstekend moment", aldus Gaston Smit, technisch directeur van Smart2IT B.V. "Met $120.000 aan Windows Azure hosting kunnen wij het komende jaar prima uit de voeten. Het stelt ons tevens in staat onze software gedistribueerd aan te bieden in de geografische omgeving van onze klanten. Wij maken nu bijvoorbeeld gebruik van Azure hosting in de USA voor onze Amerikaanse klanten, en in Nederland voor de Europese afnemers."

Microsoft Director Innovatie, Marcel Timmer, legt uit dat Microsoft zich graag in spant om geselecteerde start-ups te ondersteunen. "Naast de ondersteuning in softwarelicenties en Azure server hosting kan Smart2IT rekenen op ondersteuning op technisch vlak in het door ontwikkelen en uitrollen van haar software diensten. Tevens zullen we een aantal vervolgstappen maken die Smart2IT onder de aandacht brengt bij Microsoft Ventures in de USA".

Commercieel directeur van Smart2IT, Sander Martinec, voegt toe: "De keuze van Microsoft om Smart2IT te ondersteunen biedt ons een prima kans om ons mobile Virtual Reality platform Smart2VR onder de aandacht te brengen van grote organisaties en enterprise customers. Dankzij Microsoft kunnen wij de vereiste schaalbaarheid en volumes van dergelijke organisaties heel goed aan."

Smart2VR is het eerste Self Service mobile Virtual Reality platform. Met dit cloud based platform kan iedere organisatie zelf haar content in Virtual Reality aanbieden en onderhouden. Bijzonder aan Smart2VR is tevens dat hierbij geen technische kennis en programmeurs benodigd zijn. Smart2VR is ontwikkeld met Microsoft tools als Visual Studio en SQL Server en draait in de Microsoft Azure Cloud.

Geplaatst in:

Smart2IT B.V.