Verlaten Duitse spookstad décor gigantisch Halloweenfeest

Nu al 10.000 aanmeldingen voor populair City of Fears event in Weeze

Weeze, 12 oktober 2015 - De verwoeste, voormalige Duitse legerstad Weeze, net over de grens bij Nijmegen, verandert rond Halloween in een spookstad vol zombies, vampiers en seriemoordenaars voor het City of Fears event 2015. Nu al hebben zich 10.000 mensen aangemeld om een avond te komen griezelen.

Normaliter wordt het verlaten Weeze gebruikt als oefencentrum voor de Nederlandse, Belgische en Duitse brandweer, politie, ME en leger. Dankzij de ingestorte en uitgebrande gebouwen, auto- en vliegtuigwrakken en ondergrondse kelders en tunnels is de stad een echte spookstad. Vorig jaar organiseerde Spooktochten BV er rond Halloween voor de eerste keer City of Fears, dat 5000 bezoekers trok. Dit jaar is het horrorterrein uitgebreid en mikt de organisatie op 20.000 bezoekers, waardoor het een van de grootse Halloween-events is in Nederland.

De 'stad der angsten' is verdeeld in zeven verschillende Scare-Zones met een eigen thema, gebaseerd op horrorfilms als The Midnight Meat Train, Saw of de films rond Hannibal Lector. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld ronddwalen op de plek van een neergestort vliegtuig, waar lijken en lichaamsdelen ineens bewegen, in huizen waar onverklaarbare zaken gebeuren of in zones waar spinnen, zombies, geesten, clowns of andere enge figuren vertoeven. Volgens het verhaal heeft de gestoorde burgemeester Joe Tremor de hele bevolking uitgemoord en zijn stad veranderd in een stad van angsten.
Dit jaar is er ook een Party-Zone met bar en discotheek ingericht, waar het publiek kan dansen en optredens van allerlei freaks kan bekijken.

Volgens organisator Rinus van der Heijden is de populariteit van Halloween in Nederland groeiende. ,,Steeds meer mensen doen er aan mee en er worden steeds meer festivals georganiseerd, onder meer door pretparken. Wij hebben het voordeel dat onze locatie in Weeze superieur is voor een dergelijk event," zegt hij.

City of Fears is genomineerd voor de Scare Award 2015, die jaarlijks uitgereikt wordt aan het beste spookhuis van Nederland. Op dit moment staat het in die verkiezing met de meeste stemmen bovenaan.

Het event wordt dit jaar uitgesmeerd over acht avonden in drie weekenden. City of Fears begint op zaterdagavond 31 oktober, Halloween, en gaat daarna verder op zondag 1 november, vrijdag 6, zaterdag 7 en zondag 8 november en vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15 november 2015.

Zie ook www.cityoffears.nl

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met organisator Rinusjan van der Heijden van City of Fears
E-mail: rinusjan@cityoffears.nl.

Media zijn van harte uitgenodigd om bij de aanvang op zaterdag 31 oktober te komen kijken en/of filmen in City of Fears in Weeze.

Spooktochten B.V.

Weeze