1000 ontwikkelingswerkers vieren 50 jaar ontwikkelingssamenwerking

Persuitnodiging

Op 10 oktober komen in den Haag meer dan 1000 oud ontwikkelingswerkers bijeen ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van SNV. De organisatie zond vanaf 1963 Nederlanders uit naar ontwikkelingslanden. 50 jaar later is SNV uitgegroeid tot een professionele ontwikkelingsorganisatie met nog maar 5% Nederlanders in het veld.
Vooral mensen die in de jaren 60 en 70 werden uitgezonden als vrijwilliger door het toenmalige 'Stichting Nederlandse Vrijwilligers' willen deze bijzondere periode uit hun leven graag nog een keer herbeleven en delen met oud collega's.

Dit is waarschijnlijk de enige en de laatste keer dat een dergelijke samenkomst mogelijk is. Niet alleen zendt de organisatie nu vrijwel geen Nederlanders meer uit, maar ook zal er in de toekomst geen geld meer zijn voor dergelijke grootschalige activiteiten in Nederland. Op 1 januari gaat de subsidiekraan dicht voor SNV en veel andere hulporganisaties.

SNV reünie
Zaterdag 10 oktober, 14.00 uur - 18.00 uur