100e DierenLot Dierenambulance uitgereikt door Rosanna Kluivert

Vanmorgen heeft Rosanna Kluivert namens Stichting DierenLot de 100e DierenLot Dierenambulance kunnen uitreiken aan dierenhulporganisatie Dieren4U.

De ambulances van Stichting DierenLot worden kosteloos aan dierenhulporganisaties in bruikleen gegeven. Dit is mede mogelijk dankzij de steun van onze donateurs en giftgevers. De ambulances rijden door heel Nederland bij lokale en regionale dierenhulporganisaties die opkomen voor de dieren in nood. Alle DierenLot dierenambulances zijn voorzien van het Nationaal Keurmerk Dierenambulances, een keurmerk wat niet alleen de auto zelf keurt, maar ook de organisaties screent voordat het keurmerk uitgegeven wordt en daarna jaarlijks de boekhouding en de auto controleert.

De eerste dierenambulance van Stichting DierenLot is in 2008 uitgereikt omdat de oprichters zagen dat steeds vaker aanvragen voor steun binnen kwamen van dierenhulporganisaties met een oude auto die gerepareerd moest worden. Het plan om zelf kwalitatief goed diervervoer aan te bieden was toen snel gemaakt. Op dit moment rijden 3 verschillende modellen ambulances in het land waarbij voor iedere organisatie wordt bekeken welk model het beste voldoet voor de hulp die geboden moet worden.
In november viert Stichting DierenLot het 10-jarig bestaan. De aftrap is het Landelijk Congres Dierenhulpverlening op 7 november. Een gratis toegankelijk evenement voor alle dierenhulpverleners (vrijwillig of betaald) in Nederland.

Vereniging Dieren4U rijdt op Voorne-Putten , Rozenburg, Albrandswaard en op Goeree-Overflakkee. Met deze nieuwe dierenambulance kunnen zij in dit uitgestrekte gebied nog meer dieren helpen.

Geplaatst in:

Over DierenLot
Veel dieren in Nederland leiden nog steeds een beroerd bestaan. Stichting DierenLot komt op voor die dieren en trekt zich het lot van dieren in nood erg aan. DierenLot helpt door lokale en regionale dierenorganisaties in Nederland te steunen in hun goede werk voor de dieren. Soms doet DierenLot dit met financiële steun - voor bijvoorbeeld het uitvoeren van verbouwingen aan dierenopvangcentra, het uitvoeren van operaties of vergoeden van medicatie - maar ook bij het oplossen van transportproblemen. Dan bieden zij, middels de steun van de donateurs, een prachtige oplossing: het gratis in bruikleen geven van dierenambulances. Er rijden er nu al zo'n 85 in Nederland. Heel belangrijk is het vergroten van de zelfredzaamheid van de dierenhulporganisaties voor DierenLot. Een van de mogelijkheden die dierenhulporganisaties geboden wordt is het meedoen aan de Kledingactie waarbij 100% van de netto opbrengst ten goede komt aan de dierenhulporganisatie.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jane van den Berg van Stichting DierenLot, 06 149 239 70 of per email, jane@dier.nu

Stichting DierenLot

Gorinchem