Landelijke Infodag Vrijwilligerswerk Buitenland 21 november in Utrecht

Op zaterdag 21 november slaan ruim twintig vrijwilligersorganisaties de handen ineen om Nederland te informeren over de mogelijkheden om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen. Op deze dag is het mogelijk informatieve presentaties te volgen, deel te nemen aan inspirerende workshops en te praten met oud-vrijwilligers.

Alle vrijwilligersorganisaties zijn aanwezig met meer dan 100 vrijwilligersprojecten wereldwijd.

Wat: Landelijke Infodag Vrijwilligerswerk Buitenland. Informatiemarkt met ruim 20 organisaties voor voorlichting over het doen van vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden, mogelijkheid tot het deelnemen aan workshops en volgen van presentaties gedurende de hele dag.

Waar: Utrechts Stedelijk Gymnasium (Ina Boudier-Bakkerlaan 7, Utrecht)

Wanneer: Zaterdag 21 november, inloop tussen 11:00 en 16:00 uur

Het volledige programma van de presentaties en een overzicht van de aanwezige organisaties is te vinden op www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag. Via die pagina is het ook mogelijk (gratis) aan te melden voor de voorlichtingsdag.

Het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland is een zeer waardevolle ervaring. Je doet een unieke ervaring op voor het leven en levert tevens een bijdrage aan de ontwikkeling van vele hulpbehoevende projecten. Op deze dag kom je onder andere alles te weten over welke soorten projecten er zijn, waar je op moet letten wat betreft gezondheid, wat het verschil is tussen de verschillende organisaties en hoe je je het beste voorbereidt.

Geplaatst in:

Contactpersoon: Nadine Kummeling