Feestelijke opening H&M Den Haag op 5 november

H&M opent de deuren van haar nieuwe spectaculaire flagship winkel in Den Haag op donderdag 5 november. De winkel is gevestigd in het monumentale 'Bonneterie' pand aan de Gravenstraat dat na een maandenlange renovatie H&M's 'fun of fashion' combineert met de grandeur van weleer. In de 6 verdiepingen tellende winkel zullen alle H&M-collecties, inclusief H&M Home en H&M Beauty, verkrijgbaar zijn. De vestiging wordt om 10.00 uur op feestelijke wijze geopend voor het publiek.

Susan Krau, country manager van H&M Nederland: "Een flagship winkel openen van internationale allure is een droom die uitkomt. H&M heeft het monumentale pand omarmd en met respect voor de historische elementen voorzien van het allernieuwste en meest luxueuze interieur. Elke verdieping heeft een eigen design dat past bij de collectie die daar verkocht wordt, waardoor we onze klanten een totaal nieuwe shopervaring kunnen bieden. Dit is absoluut één van de mooiste H&M-winkels wereldwijd, die de verwachtingen van de inwoners van Den Haag en alle bezoekers van de stad zal overtreffen!"

De flagship winkel heeft een oppervlakte van bijna 4.000 m2 verdeeld over 6 verdiepingen waar alle H&M-collecties verkrijgbaar zullen zijn, inclusief H&M Home, H&M Beauty en alle 'limited edition' collecties. De winkel biedt de klant daarmee een totaal lifestyle concept van mode, accessoires, interieur en beauty en de inspiratie om een eigen fashion statement te maken. Wie behoefte heeft aan stijladvies en de service van een personal shopper kan een afspraak maken met een 'personal stylist' voor een privé shopping-sessie.

Bij binnenkomst schittert het atrium met de gebrandschilderde glazen koepel en de honderden lampjes weer als vanouds. Net als de historische trappenhuizen, zijn ook de balustrades, de pilaren en de sierlijsten op de plafonds in oude glorie hersteld. Nieuwe elementen zijn de visgraat parketvloeren, de velours gordijnen en de designverlichting waardoor het interieur de collecties op hun best doet uitkomen en de uitstraling van de winkel elegant en eigentijds is.

Op 5 november krijgen de eerste 100 klanten een exclusieve goodiebag en de eerste 250 klanten een giftcard met een shoptegoed variërend van 5 tot 250 euro. Tijdens de feestelijke opening kunnen klanten op de H&M Beauty afdeling terecht voor make-up advies en kunnen de meer dan 40 kleuren nagellak worden uitgeprobeerd met behulp van een professionele nail artist. Op de herenafdeling staat een professionele barrista klaar en de hele dag is er live muziek van dj's.

H&M opende op 31 augustus 1989 haar eerste winkels in Nederland. Op dit moment zijn er 123 H&M-winkels verspreid over 76 plaatsen in Nederland. De flagship winkel in Den Haag wordt de 126ste vestiging.

H&M Hennes & Mauritz AB werd in 1947 opgericht in Zweden. Het bedrijfsconcept van H&M is: mode en kwaliteit voor de beste prijs op een duurzame manier. De H&M Group staat genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm en heeft meer dan 3.700 winkels in 60 landen, inclusief franchise. Er werken ruim 132.000 werknemers. Naast H&M behoren ook COS, Monki, Weekday, Cheap Monday en &Other Stores tot de H&M Group.

Voor meer informatie: www.hm.com.

H&M