Start-up Jumba koppelt woningdata aan sociale interactie

Rotterdam - 7 oktober 2015 | Kadasterdata.nl en Newest Industry lanceren gezamenlijk jumba.nl, een vooruitstrevend woningplatform waarin woningdata en omgevingsinformatie in combinatie met sociale interactie de woningmarkt transparanter maken.

De woningmarkt wordt transparanter. Ook woningsites zullen zich aanpassen aan ontwikkelingen op het gebied van big data, peer to peer en sociale interactie. Juist in het licht van deze ontwikkelingen start Jumba. Kadasterdata.nl en Newest Industry ontwikkelden samen dit woningplatform, waarmee wordt ingespeeld op de vraag naar meer transparantie en onafhankelijkheid voor woningbezitters en woningzoekers.

Consument in control
De regie en transparantie voor de consument vormen de uitgangspunten van Jumba. Zo kan iedereen zelf zijn woning te koop zetten, berekenen of een woning betaalbaar is, een bod doen en communicatie voeren. Door samenwerking met Advieskeuze.nl, ondersteund door de Consumentenbond, is ook op het gebied van financieel advies een customer-first kanaal aanwezig. Na het vinden van een geschikte woning brengt Jumba binnenkort de vervolgstappen, zoals financiering en verzekering, overzichtelijk in beeld.

Van data naar informatie
Via Jumba komt veel extra informatie beschikbaar voor de consument. Door data, klikgedrag en reviews te combineren creëert Jumba waardevolle informatie zoals woningwaarderingen en buurtscores. Door gebruik te maken van innovatieve technologie wordt op basis van deze data unieke inzichten en voorspellingen gerealiseerd. Al deze inzichten hebben uiteindelijk informatieve meerwaarde voor de consument op huizenjacht.

Compleet aanbod en lage drempels
Alle woningen van Nederland staan op Jumba, te koop of niet te koop. Wanneer een eigenaar zijn woning te koop wil zetten kan dat direct en zonder drempels. Verkoper kan de data die Jumba toevoegt controleren en aanvullen of aanpassen. Momenteel is Jumba gericht op Nederland, maar internationale uitrol ligt voor de hand.

Sociale interactie
De sociale interactie via Jumba begint direct na aanmelden: iedereen kan meepraten over de woning, de omgeving en kan in contact treden met de huidige eigenaar. Op die manier ontstaat een goed en onafhankelijk beeld van de woning. Sociale interactie en data om de transparantie te vergroten dus!
www.jumba.nl

Noot voor de redactie
Jumba is een samenwerking tussen Kadasterdata.nl en Newest Industry. Na het ophalen van een serie A-investering zijn beide partijen begonnen met de realisatie van Jumba. Floor van de Merbel (Kadasterdata) en Sander van der Aa (Newest Industry) zijn de gezichten van Jumba. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sander van der Aa, info@jumba.nl, 088-2204220 (lokaal tarief).

Jumba, Westersingel 16, 3014GN Rotterdam

Jumba

plaats:
Rotterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234