Social media campagne 'De techniek achter Nederland' bestaat een jaar

Het is vandaag precies een jaar geleden dat UNETO-VNI de social media campagne 'De Techniek achter Nederland' officieel lanceerde. De campagne maakt techniek zichtbaar voor zakelijke opdrachtgevers van installatiebedrijven en is zeer succesvol. Een mooi moment om terug te blikken op de resultaten van het eerste jaar.

'De Techniek achter Nederland' is een campagne in opdracht van UNETO-VNI die bestaat uit een website, www.detechniekachternederland.nl, met projecten van leden van de brancheorganisatie. Elke week zijn hier nieuwe, baanbrekende projecten te vinden die onder de aandacht worden gebracht via social mediakanalen, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram en Google+.

Sinds de lancering van de website zijn er maar liefst 31.033 gebruikerssessies geweest en zijn er 91.401 pagina's weergegeven. Dat zijn bijna drie pagina's per bezoeker. De website is optimaal ingesteld voor mobiele apparaten. Dat is belangrijk voor het succes van de campagne. Bijna de helft van de bezoekers van de website belandt op de website via een mobiele telefoon of tablet. Dat dit percentage hoog ligt, is te verklaren vanuit het social aspect van de campagne. Ruim 39% van het verkeer op het platform komt namelijk binnen via sociale kanalen.

Twitter is voor de campagne het belangrijkste kanaal, gevolgd door LinkedIn. Op Twitter heeft het account @TechniekNL bijna 3.000 volgers en een invloedscore van maar liefst 33,8. Een invloedscore van 2,5 is bovengemiddeld. Dit levert het account een positie op in de top 3 van de invloedrijkste bouw- en installatieaccounts.

In totaal zijn er al bijna 10.000 berichten over de techniek achter Nederland verschenen, waarvan 80% met de campagne-hashtag #TechniekNL. Het sentiment van de berichtgeving laat grote waardering zien. Van alle berichten over 'De Techniek achter Nederland' is 26% positief en 74% neutraal. Er is 0% negatief sentiment; de campagne levert dus een positieve bijdrage aan het imago van de sector.

'De Techniek achter Nederland' is een stimulans voor branchesamenwerking. Tijdens het eerste campagnejaar werd samengewerkt met Building Holland, Nederland Innoveert, Solar Solutions, Energiebeurs, Safety & Security Amsterdam, Platform Duurzame Huisvesting, Rijkswaterstaat, het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en Circulairondernemen.nl (een initiatief van o.a. MVO Nederland). De campagne kwam bovendien als duurzaam initiatief terecht in het Duurzame Dinsdag koffertje.

Binnenkort staat 'De Techniek achter Nederland' extra in de belangstelling. Vanaf november tot half december is de campagne voor alle automobilisten die via de A12 naar Den Haag rijden, te zien op de Malietoren, het kantoor van werkgeverskoepels VNO-NCW en MKB-Nederland.

Bekijk voor meer feiten en cijfers over de campagne deze infographic: http://www.detechniekachternederland.nl/een-jaar-technieknl/

Geplaatst in:

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Dick Reijman 079 325 07 53 / 06 224 116 60
e-mail d.reijman@uneto-vni.nl, www.uneto-vni.nl, www.twitter.com/unetovni

UNETO - VNI

plaats:
Zoetermeer
website:
http://www.uneto-vni.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234