Morgen sluiting eerste van zeven Imtech veilingen

Amsterdam, 6 oktober 2015

Imtech onderdelen worden deels geveild in opdracht van curatoren
Morgen sluiting eerste van zeven Imtech veilingen

In opdracht van de curatoren van het failliete Imtech veilt Troostwijk Veilingen de inventaris van maar liefst zeven Imtech-kantoren. De veilingen omvat onder meer honderden laptops, honderden stuks handgereedschap en de complete inrichting van de kamers waar de Raad van Bestuur zetelde. Morgen sluit de eerste veiling met de inventaris van het hoofdkantoor, de zes andere kantoren volgen kort daarna.
Jeroen Bolweg, veilingmeester bij Troostwijk: "Het failliet van Imtech heeft grote gevolgen voor het personeel dat hun baan kwijt is. Gelukkig is het de curatoren gelukt om veel bedrijfsonderdelen te 'verkopen' en te laten doorstarten. Toch blijf je dan met een aantal zaken zitten die nu worden geveild. Hierbij moet je dan dus denken aan de kantoorinventaris van maar liefst zevental vestigingen, waaronder het hoofdkantoor."

Hij vervolgt: "Wat mij opvalt bij deze veiling is de enorme hoeveelheid laptops en handgereedschap. Voor diegene die nog opzoek is naar een vergadertafel of het staatsieportret van onze koning met certificaat ... ook die kan zijn slag slaan. We veilen de complete inrichting van de kamers waar de directie en Raad van Bestuur van Imtech heeft vergaderd."

De eerste veiling sluit op 7 oktober 2015

De kijkdag is zeer goed bezocht wat een goede indicator vormt voor de te verwachte belangstelling voor de online veiling. Op dit moment zijn er ruim 200 bieders uit 20 landen actief.

Noot voor de redactie niet ter publicatie
Voor meer informatie kun je terecht
David Gribnau, Public Relations
T 035 5337226
M 06 204 153 29
E pers@troostwijkveilingen.nl

Over Troostwijk Veilingen
Troostwijk Veilingen is een begrip op het gebied van industriële internationale verkopingen. Het bedrijf heeft meer dan tachtig jaar ervaring en een uitgebreid Europees netwerk van eigen kantoren en klantenbestand. Mede daardoor weten zij als geen ander de juiste kopers te vinden. Troostwijk Veilingen organiseert meer dan 1000 online veilingen per jaar in Europa.
Voor meer informatie: www.troostwijkauctions.com

Troostwijk Veilingen