Lamb Weston® toont “Seeing possibilities” op Anuga

Persuitnodiging

Menu inspiraties gepresenteerd op internationale food beurs

Kruiningen/Keulen, 6 oktober 2015 - Lamb Weston(r), een van 's werelds toonaangevende producenten van diepvries aardappelproducten en appetizers, grijpt de internationale food beurs Anuga in Keulen aan om "Seeing possibilities" te presenteren ter inspiratie van uw menu. Chef-koks laten bezoekers uit de food sector zien hoe deze aardappelproducten ook op een vindingrijke manier geserveerd kunnen worden.

Bij Lamb Weston gaat het om "Seeing possibilities in potatoes". Het is uitvinder van de eerste snijmachine met waterdruk, kwam als eerste met CrissCut en Twister friet en won diverse duurzaamheidsprijzen voor zijn water- en emissiebesparende technologie. Dit jaar verraste Lamb Weston met de introductie van Potato Dippers en Connoisseur friet.
Met Potato Dippers wordt dippen en delen een bijzondere fun-beleving. Dankzij de Lamb Weston Potato Dippers, ontwikkeld op basis van deze recente consumenteninzichten en -behoeften is de aardappel ineens geliefd als snack en tapasgerecht. De Connoisseur friet lijkt door zijn onregelmatige en authentieke vorm op zelfgemaakte ambachtelijke friet en smaakt ook zo. Die originele smaak en vorm zijn het perfecte antwoord op de groeiende trend naar authenticiteit.

Hierin ligt de essentie van Lamb Westons wereldwijde strategie: "Seeing possibilities" die de onderneming van zijn klanten verbetert.
Op de Anuga Food Fair, van 10 tot 14 oktober in Keulen, luidt het thema 'Seeing possibilities: nieuwe manieren om je menu te verlevendigen!' Dat sluit mooi aan bij het credo van de beurs: 'Hoe smaakt de toekomst?'

Tijdens Anuga laten twee topkoks inventieve suggesties zien om aardappelproducten op een bijzondere manier te serveren. Zo wordt de nieuwe Lamb Weston friet bijvoorbeeld gebruikt als voorgerecht met truffels. Of Potato Dippers met poeder van zwarte olijven. De koks bereiden zes verschillend menu's, die bezoekers bij de stand kunnen proeven. Door hun stem uit te brengen op hun favoriete en meest inventieve gerecht, kunnen ze een prijs winnen.

Op deze manier wil Lamb Weston restauranthouders en andere mensen uit de food business inspireren en demonstreren dat friet meer is dan een product. ,,Wij willen oplossingen bieden waarmee onze klanten vooroplopen in de trend en waarde toevoegen aan hun menu," zegt Maarten Ploos van Amstel van Lamb Weston / Meijer.

Journalisten zijn van harte uitgenodigd bij de Lamb Weston stand op de Anuga beurs in Keulen, Hall 4.1 Aisle E030 - E038.

Over Lamb Weston / Meijer
Lamb Weston(r) is een wereldwijde vooraanstaande leverancier van hoogwaardige aardappelproducten die via ConAgra Foods Lamb Weston en Lamb Weston / Meijer worden verkocht in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf Lamb Weston / Meijer heeft zijn hoofdkantoor in het Nederlandse Kruiningen en bedient de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) met diepgevroren aardappelproducten als Twisters(r), Potato Dippers en Connoisseur Fries en met gedroogde aardappelvlokken voor klanten in de segmenten Foodservice, Quick Service, Industry en Retail. De onderneming exploiteert vijf fabrieken, verspreid over Nederland (3), Groot-Brittannië (1) en Oostenrijk (1), en heeft in de regio EMEA 1200 mensen in dienst.

www.lambweston.eu

Meer informatie: www.lambweston.eu/anuga