TOM MTF rapporteert een omzetgroei van 53% in de eerste drie kwartalen

In de eerste drie kwartalen van 2015 is het handelsvolume in aandelen- en indexopties gegroeid naar 20.837.086 contracten, wat neerkomt op een groei van 53% in vergelijking met dezelfde periode in 2014. Deze forse groei heeft geresulteerd in een totaal marktaandeel in opties van 42% in vergelijking tot 31% voor dezelfde periode in 2014 (TOM berekent het marktaandeel exclusief OTC transacties t.o.v. Euronext).

Met name de groei in Nederlandse indexopties bij TOM MTF heeft geleid tot een marktaandeel van 48% in dit segment.

Over TOM (The Order Machine)
TOM is een beurs in Nederland voor aandelen en opties en streeft naar een optimale marktwerking tussen beurzen. Om klanten de beste beschikbare prijs voor een order te bieden, heeft TOM een zoekmachine ontwikkeld ('TOM Smart Execution') die, sneller dan met het blote oog waarneembaar is, de prijzen tussen beurzen vergelijkt. In beginsel voert de zoekmachine de order uit tegen de best beschikbare prijs. De aandeelhouders van TOM zijn ABN AMRO Clearing Bank, BinckBank, IMC, Nasdaq en Optiver.

Informatie:
TOM (The Order Machine)
Barbara Strozzilaan 310
NL - 1083 HN AMSTERDAM
Contactpersoon: Willem Meijer (CEO)
Telefoon: +31 20 – 7195000
www.tommtf.eu