AKO en NS Stations verlengen samenwerking

'Reiziger vindt bij high traffic retailer divers, innovatief aanbod en snelle service'

AKO en NS Stations vernieuwen de samenwerking op het station. De keuze van NS Stations om de samenwerking te vernieuwen, bevestigt dat AKO de reiziger een eigentijds aanbod op het gebied van lezen, kijken en luisteren biedt, ook online. Het sluit aan bij de wens van NS om de reiziger op het station winkels en voorzieningen aan te bieden met moderne kwaliteit en een goede diversiteit.

NS Stations stelt de dienstverlening aan reizigers in alles voorop. NS onderzoekt dan ook regelmatig wat de wensen van reizigers zijn en streeft naar zoveel mogelijk marktwerking op het station. Daarbij stuurt NS op het aanbod van winkels en voorzieningen in samenwerking met partners. Het complete aanbod dat een reiziger op het station aangeboden krijgt, wordt zo als een logisch geheel ervaren. "Omdat de lopende huurovereenkomst met de huidige exploitanten van boekwinkels op de stations eind 2015 afloopt, hebben wij een marktuitvraag georganiseerd onder bekende binnen- en buitenlandse partijen. Wij zijn verheugd dat AKO als beste partij uit de bus is gekomen. Hiermee zetten we een langdurige relatie voort waar vooral de reiziger van profiteert", aldus Peter Mulder, directeur Vastgoed NS Stations.

AKO en NS Stations zijn al ruim 120 jaar partners op de stations, om precies te zijn sinds 1889. Sinds die tijd is er veel veranderd, behalve de leesbehoefte van de reiziger. De aard van de behoefte van de reiziger - op het gebied van lezen, kijken en luisteren - daarentegen wel. "Mede op basis van onze lange ervaring zijn wij als beste in staat om goed, innovatief en duurzaam in te spelen op de veranderende consumentenbehoeften. Én natuurlijk met de benodigde snelheid en goede service die gevraagd worden op het station", aldus Sjaak Mark, directeur AKO.

Alle stationswinkels worden omgebouwd naar de nieuwe 'AKO Voor nu.' formule. Transparantie, beleving en toegankelijkheid zijn de basis van deze vernieuwde retail-formule. Hieraan worden verder specifieke elementen toegevoegd die aansluiten bij de wens van de moderne reiziger, zoals interactieve bestelschermen, reizigersinformatie en oplaadpunten voor mobiele apparaten. Sjaak Mark: "Wij reizen vol trots en met plezier ook in de toekomst mee met de reiziger, of die nu haast heeft, moet wachten of voor zijn plezier bij ons binnen loopt."

AKO B.V. is met 100 leeswinkels en circa 700 medewerkers Nederlands grootste filiaalorganisatie voor de verkoop van tijdschriften, kranten en boeken. De AKO-winkels zijn gevestigd op toonaangevende A1-locaties in de belangrijkste winkelstraten van Nederland, op alle grotere hightraffic locaties, zoals NS-stations en op de luchthavens Schiphol, Rotterdam, Eindhoven en Maastricht-Aachen. AKO is onderdeel van het in Gilze gevestigde mediaconcern Audax.

Voor meer informatie:
Sjaak Mark, Algemeen Directeur AKO B.V.
Mobiel: 020-5721623 E-mail: s.mark@ako.audax.nl / www.ako.nl
NS Persvoorlichting: 030 - 235 68 61

AKO

plaats:
Amsterdam

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234