Vectone Mobile geeft vluchtelingen in Oostenrijk gratis minuten, SMS'jes en data

WENEN and LONDEN, October 2, 2015 /PRNewswire/ --

Vectone Mobile [http://www.vectonemobile.at ] heeft het initiatief genomen om vluchtelingen in Oostenrijk drie maanden lang onbeperkte minuten, SMS'jes en data te bieden.
     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20151002/273426LOGO )

Vectone Mobile heeft dit bereikt in samenwerking met Caritas, een bekende NGO die zich op dit moment inzet om vluchtelingen in Oostenrijk te helpen. Zij zullen onder de vluchtelingen omstreeks 5000 SIM kaarten verdelen in centra's waar deze worden opgevangen.
De CEO van Vectone Mobile Baskaran Allirajah beschrijft dit initiatief als "een poging om het fundamentele recht om te communiceren te herstellen". Verder voegt hij erbij: "Communiceren is een recht, geen bevoorrecht. In de onvoorstelbare moeilijke situaties waarin deze vluchtelingen zich bevinden kan een simpel telefoongesprek er al voor zorgen geliefden dicht bij elkaar te houden."
Bernd Wachter, Secretaris Generaal van Caritas Oostenrijk gaf aan dat, "voor degenen die zijn gevlucht wegens oorlog en achtervolging naast voedsel en onderdak het contact met familieleden en vrienden ook onder de basisbefoeften valt. We zijn daardoor zeer dankbaar dat Vectone Mobile hun steun hebben aangeboden."
De SIM kaarten worden door Caritas uitgedeeld in de noodopvang en tijdelijke huisvesting als onderdeel van de lopende hulpverleningin die in Oostenrijk plaatsvindt. Met de dagelijkse toestroom van duizenden vluchtelingen in dat land zijn dit soort organisaties onmisbaar om het welzijn en de waardigheid van de meest kwetsbaren te behouden.
Hoewel de meeste vluchtelingen in het bezit zijn van een mobiele telefoon, is het bijna onmogelijk om gesprekken te voeren zonder een nieuwe SIM kaart. Vanaf nu kunnen vluchtelingen in Oostenrijk dankzij Vectone de komende drie maanden gratis en makkelijk in contact blijven met familie en vrienden.
Over Vectone Mobile
Vectone Mobile [http://www.vectonemobile.at ] is één  van de toonaangevende MVNO's in Europa. Met meer dan 15 jaar ervaring in de telecom sector biedt Vectone goedkope internationale tarieven aan in de meeste Europese landen. Vectone Mobile vormt onderdeel uit van de Mundio Group en is gevestigd in het zakendistrict van London, Canary Wharf.

Photo:

Vectone Mobile

CONTACT: Cheryl JadavPhone: +44(0)207-536-4800 (ext. 411)Email: c.jadav@mundio.com

PR Newswire