Grolsch onthult 'brouwersgeheim' met introductie van Dagvers Pilsner

Eind oktober staat bierliefhebbers iets bijzonders te wachten. Voor het eerst in de geschiedenis - en ter ere van het 400-jarige jubileum - introduceert Grolsch een pils dat voorheen exclusief voorbehouden was aan Grolsch meesterbrouwers: pils dat rechtstreeks uit de lagertank komt. Onder de naam Grolsch Dagvers Pilsner is deze meest pure vorm van Grolsch Premium Pilsner binnenkort in zeer beperkte oplage verkrijgbaar. Grolsch Dagvers komt direct uit de lagertank en is - mits gekoeld - beperkt houdbaar. Bezoekers van de Slag om Grolle - het terugkerende historische spektakel dat van 23 tot en met 25 oktober in Grolsch' geboorteplaats Groenlo plaatsvindt - hebben de primeur. Zij krijgen als eerst de kans om Grolsch Dagvers Pilsner buiten de brouwerij te proeven. Bierliefhebbers die niet naar de Slag om Grolle gaan: niet getreurd. Vanaf vrijdag 30 oktober is Grolsch Dagvers in een selectief aantal horecagelegenheden verspreid over het land verkrijgbaar.

Troebel en ongekend vol van smaak
Grolsch Dagvers Pils is de ongefilterde variant van Grolsch Premium Pilsner, en komt direct uit de lagertank. Hierdoor is het bier troebel en ongekend vol van smaak. Het summum voor bierliefhebbers. Vanwege het ongefilterde karakter is Grolsch Dagvers Pilsner slechts beperkt houdbaar. Het bijzondere bier is exclusief verkrijgbaar tijdens de Slag om Grolle en vanaf 30 oktober bij geselecteerde horecagelegenheden verspreid in het land (zolang de voorraad strekt). Vanaf eind oktober kunnen bierliefhebbers via www.grolsch.nl precies zien waar zij Grolsch Dagvers Pilsner bij hen in de buurt kunnen proeven.

Grolsch en de Slag om Grolle
Van vrijdag 23 tot en met zondag 25 oktober 2015 vindt voor de vijfde keer de Slag om Grolle plaats. Een terugkerend historisch spektakel waarin de beroemde slag, die zich afspeelde in 1627 onder leiding van Prins Frederik Hendrik, wordt nagebootst door ruim 1.400 re-enactors uit heel Europa. Speciaal ter gelegenheid van het 400-jarige jubileum van de bierbrouwer uit Grolle (het huidige Groenlo) pakt Grolsch dit jaar groots uit. Zo wordt het centrum van Groenlo en de Oude Calixtuskerk omgetoverd tot de grootste taverne van Nederland. Ook ondergaat de historische binnenstad van Groenlo een metamorfose waardoor bezoekers zich in de 17e eeuw wanen. Op vrijdag 23 oktober om 16.15 uur - refererend naar het geboortejaar van Grolsch - slaat gildemeester Peter Kuijper samen met meesterbrouwer Wim Vermeulen het eerste fust Dagvers Pilsner aan en is het nieuwe vers gebrouwen bier een feit.

Voor meer informatie en/of aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Weber Shandwick Nederland
Marieke Guit
mguit@webershandwick.com

www.grolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede