Wereld Schoolmelkdag wordt sportief gevierd

Schoolkinderen sporten in Vondelpark onder begeleiding van instructeurs van Arie Boomsma's Vondelgym

Vandaag wordt in ruim 40 landen Wereld Schoolmelkdag gevierd, een initiatief van de Wereldvoedselorganisatie om aandacht te vragen voor het belang van melk voor kinderen. Uit de Voedsel Consumptie Peiling blijkt dat kinderen gemiddeld een pakje (200 ml) melk per dag tekortkomen. Gezond eten vormt samen met voldoende bewegen de basis voor een gezond lichaam. In samenwerking met instructeurs van Arie Boomsma's Vondelgym vierde Campina vandaag op een sportieve manier Wereld Schoolmelkdag in het Vondelpark.

Wereld Schoolmelkdag is een wereldwijd initiatief van de Wereldvoedselorganisatie (FAO) en wordt in Nederland ondersteund door de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO). Melk is een basisvoedingsmiddel dat van nature rijk is aan voedingsstoffen zoals: proteïne, vitamine B2, B12 en calcium. Het Voedingscentrum adviseert voor kinderen dagelijks tussen de 400 en 600 ml zuivel, dit zijn twee tot drie bekers melk. Het pakje melk wat kinderen dagelijks tekortkomen kan door een Schoolmelkabonnement op een efficiënte manier aangevuld worden.

Campina, leverancier van Schoolmelk in Nederland, grijpt vandaag de gelegenheid aan om samen met kinderen goede voeding in de vorm van melk te combineren met beweging. Samen met instructeurs van de Vondelgym organiseren zij vandaag een sportmiddag in het Vondelpark in Amsterdam.

De kinderen van Instituut Schreuder en de ASVO uit Amsterdam hebben samen met de instructeurs flink gesport. Pim (9 jaar): "We hebben vandaag bootcamp oefeningen gedaan en gebokst. Ik hoop dat ik later net zo sterk wordt als de trainers."

"Wouter Teerhuis, instructeur Vondelgym: "sporten met kinderen is te gek, maar je moet voorzichtig zijn. Kinderen gaan vaak te snel, terwijl het beter is om langzaam op te bouwen.

Saskia de Jong, van Campina Schoolmelk, onderdeel van FrieslandCampina: "Wereld Schoolmelkdag is een unieke gelegenheid om met kinderen en ouders stil te staan bij het belang van het drinken van melk. Steeds meer kinderen blijven tussen de middag over op school of scholen zetten continuroosters in. Campina Schoolmelk is een gemakkelijke manier om kinderen op verschillende momenten van de dag van gekoelde verse melk te voorzien''.

Kijk voor meer informatie op www.campinaopschool.nl

Voor vragen, meer informatie, persmateriaal en afbeeldingen in hoge resolutie, kunt u contact opnemen met:

FrieslandCampina Foodservice
Pinar Erbudak
T: +31 (0)6 - 505 071 69
E: pinar.erbudak@frieslandcampina.com

Campina Schoolmelk
De meeste scholen bieden de zuivelproducten in de ochtend én tijdens de lunchpauze aan. Ouders kunnen voor hun kinderen kiezen tussen een pakje verse Campina halfvolle melk of een pakje Optimel Framboos. Aanmeldingen verlopen via www.campinaschoolmelk.nl.

FrieslandCampina Foodservice produceert en verkoopt onder meer Schoolmelk, melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffieverrijkers, kaas, roomproducten en boter, voor consumenten en professionele afnemers in Europa en is onderdeel van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe BV.

Koninklijke FrieslandCampina N.V.
Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de vijf grootste zuivelondernemingen in de wereld.

FrieslandCampina levert consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven. Daarnaast produceert FrieslandCampina ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector wereldwijd.

FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met in totaal ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivel-coöperatie FrieslandCampina U.A., met ruim 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld.

Kijk voor informatie op: www.frieslandcampina.com.

FrieslandCampina

Amersfoort