DierenDiploma: Van dieren kan je leren!

Van dieren kan je leren!
Kinderen van groep 5 klaar voor het DierenDiploma

Hilversum, september 2015. Het is weer bijna Werelddierendag en dat betekent voor veel kinderen een belangrijk moment van het jaar. Dieren hebben een speciaal plekje in hun hart. Om er voor te zorgen dat zijzelf verantwoord voor hun dier kunnen zorgen, krijgen kinderen in groep 5 van de basisschool jaarlijks de kans om hun DierenDiploma te behalen.

Het DierenDiploma is een initiatief van de Stichting Met dieren meer mens. Het is een lespakket over huisdieren voor 8- en 9-jarigen. Jaarlijks wordt een week vóór Werelddierendag het DierenDiploma aangeboden aan alle 7000 basisscholen in Nederland. Sinds de introductie in 2009 hebben al ruim 300.000 leerlingen het DierenDiploma gehaald!

Uitdagende lessen
Het doel van het DierenDiploma is bewustwording bij kinderen creëren over 'hoe om te gaan met huisdieren'. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat spelenderwijs met de materie bezig zijn het leervermogen vergroot. Daarom worden er naast de leuke weetjes en feiten ook praktijkopdrachten opgegeven. Eén van die praktijkopdrachten is dit jaar samen met het Dieren Film Festival bedacht.
De bedoeling is dat leerlingen een spannend, ontroerend of grappig filmverhaal schrijven waarin een huisdier de hoofdrol speelt. Iedere leerling van groep 5 kan hier zelfstandig of met de hele klas aan meedoen. De wedstrijd heet 'Dieren Film Festival On Tour' en start op 3 oktober a.s. In december maakt de jury van de Stichting Met dieren meer mens bekend welke winnaar met de hele klas een VIP behandeling krijgt in een echt filmtheater. Ga voor meer informatie naar: www.dierendiploma.nl/kids/wedstrijd/.

DierenDiploma-App
Voor degenen die nóg meer willen leren over dieren, is er een DierenDiploma-App gelanceerd. Hierbij kunnen kinderen via een zoekplaatje diverse dierenspullen vinden met daaraan leuke en leerzame weetjes gekoppeld. De App kan worden uitgespeeld door het maken van een quiz die gaat over deze weetjes.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie en/of fotomateriaal kunt u contact opnemen met:
Pascale Fuchs, secretaris Stichting Met dieren meer mens
035-6255181 / 06-50526716
info@mdmm.nl of info@dierendiploma.nl

Stichting "Met Dieren Meer Mens"

Hilversum