PCOB-netwerkdag Levensvragen: "Kwetsbaar en toch waardig?"

PCOB organiseert netwerkdag over levenseinde en over koopkracht senioren

PCOB organiseert dit najaar vernieuwde landelijke netwerkdagen in het midden van het land voor leden en niet-leden van de vereniging. Er is een interessant en interactief programma samengesteld over omgaan met levensvragen en over de koopkracht van senioren.

Kwetsbaar en toch waardig...
Kwetsbaar en toch waardig. Dit staat centraal tijdens de netwerkdag over omgaan met levensvragen op dinsdag 6 oktober. NPV-directeur Esmé Wiegman en geestelijk verzorger Bert Prinsen lezingen houden een presentatie over 'waardig leven en sterven' en gaan met de zaal in debat. 's Middags zijn er praktische workshops, zoals een filmgesprek waarbij episodes van de film 'Intouchables' worden getoond en besproken, een dialoogbijeenkomst, een brainstorm visievorming rondom 'waardig leven en sterven' en het spel 'praten over je levenseinde'.

Worden oud en arm synoniem?
Worden oud en arm weer synoniem? Deze vraag is het thema van de netwerkdag financiën op dinsdag 13 oktober. Hoofdspreker is Peter Borgdorff, directeur van Pensioenfonds Zorg & Welzijn, die in gesprek gaat met de aanwezigen. Na de lunch zijn workshops te volgen over financieel misbruik, de koopkrachtontwikkeling van ouderen (NIBUD) en digitalisering van het betaalverkeer.

Toegang gratis
Beide netwerkdagen worden gehouden in De Schakel (Oranjelaan 10) in Nijkerk, van 10.00 - 15.00 uur. Deelname aan deze dagen is gratis, maar aanmelden is verplicht. Ga voor meer informatie en aanmelden naar www.pcob.nl/netwerkdagen of bel met de PCOB op 038-422 55 88.

Over de PCOB
PCOB is een beweging die opkomt voor alle senioren in Nederland en waarin de leden, zelf ouderen, actief participeren. Dynamisch, betrokken, professioneel en christelijk geïnspireerd; het zijn dé kenmerken van de PCOB.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: PCOB, Henrica de Vries,
T. 038 – 422 55 88 of 06 – 86 82 15 37. E. communicatie@pcob.nl.

PCOB

Zwolle