Veluwe Trade Center van start in Apeldoorn

Het voormalige kantoorgebouw van de ING-bank met het antroposofische karakter in het centrum van Apeldoorn begint met ingang van 1 oktober een nieuw leven onder de naam 'Veluwe Trade Center'.

Het Veluwe Trade Center, gesitueerd naast het gemeentehuis van Apeldoorn, kenmerkt zich door de organische vormgeving van het architectenbureau Alberts & Van Huut, dat ook verantwoordelijk is voor het ontwerp van het Isala-ziekenhuis in Zwolle en het voormalige ING-hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost. Zo kent het gebouw een groot atrium dat belicht wordt door een glazen dakkoepel.

De Klarenbeekse ondernemer Sam Verwaijen is de voortrekker van dit ambitieuze hergebruikproject. Hij voorziet dat het opvallende bedrijfspand in gebruik genomen gaat worden door een aantal nieuwe zakelijke huurders. "Veluwe Trade Center is met het nieuwe concept ideaal voor corporate-afdelingen van bedrijven of voor moderne dienstverleners die oog hebben voor een originele werkplek."

Verwaijen ziet een laagdrempelig handelscentrum voor zich waarin, naast de vaste bewoners, Veluwse zakenmensen elkaar in een ongedwongen sfeer ontmoeten, met elkaar eten en zaken doen. Flexplekken op de begane grond complementeren het eigentijdse zakelijke karakter van het nieuwe trefpunt in de Apeldoornse samenleving.

Verwaijen komt graag in contact met cateraars die affiniteit hebben met de duurzame uitstraling van het nieuwe Trade Center: "We denken aan een horecaondernemer die zich onderscheidt met een duidelijk concept en een biologische menukaart."

Voor meer informatie: www.vtc-apeldoorn.nl

Geplaatst in: