Reactie 2theloo op uitspraak arbeidstribunaal inzake de STEM case

Parijs, 29 september 2015 - Vandaag heeft het arbeidstribunaal een schriftelijke uitspraak gedaan inzake de STEM case. Volgens de rechter is 2theloo niet verantwoordelijk voor de betaling van de salarissen van de STEM medewerkers. Daarnaast wordt 2theloo niet verplicht de STEM medewerkers over te nemen.

"Dit conflict heeft alle betrokken partijen maandenlang beziggehouden", zegt Almar Holtz, CEO van de 2theloo groep in een verklaring. " Voor 2theloo was het een zeer vervelende situatie, want het plaatste ons in een daglicht waar we wat ons betreft niet thuishoren. De 2theloo groep heeft nog nooit iemand zomaar laten vallen die bij ons werkt. We hebben honderden gemotiveerde 2theloo medewerkers in 15 landen.

Wij betreuren het dat de zaak zich zo heeft ontwikkeld. We hebben ons strikt aan de tendervoorwaarden gehouden en de wet gerespecteerd. De gemeente Parijs wilde een innovatief concept. 2theloo staat bekend als game-changer op dit gebied. We zijn een toilet service retailer, dat is iets heel anders dan een schoonmaakbedrijf. We bieden een luxe toiletconcept met altijd schone toiletten, uniek WC design en een winkel met cadeaus en toiletgerelateerde artikelen. Het feit dat STEM niet meedeed in de tender geeft aan dat het echt een andere business is.

Voor ons is het een bevestiging dat de rechter heeft geconcludeerd dat wij in deze zaak correct gehandeld hebben. Nu kunnen we eindelijk van start en Parijse inwoners en bezoekers een 'beter dan thuis' toilet ervaring bieden.

Over 2theloo
2theloo startte in 2011 met als missie: 'to make the absolute most of your toilet break'. Meteen na de oprichting groeide 2theloo explosief, met als resultaat bijna 200 toiletwinkels in winkelcentra, toeristenlocaties en benzine- en treinstations in 15 landen. Eind 2015 hebben 100 miljoen mensen een 2theloo toiletwinkel bezocht.

Videolink: https://youtu.be/C9AaAD981kI

For more information or materials please contact:

Marielle Romeijn | Marketing Director 2theloo
tel. +31(0)6-29389519 | marielle.romeijn@2theloo.com