Super brede overkapping primeur in terrasbranche

Nieuwe, innovatieve Superior Veranda wekt verbazing in binnen- en buitenland

DEVENTER - Met een zeven meter brede en zes meter diepe terrasoverkapping, rustend op slechts twee staanders, brengt het Nederlandse bedrijf Design Veranda een nieuwe, innovatieve veranda op de markt waar horecaondernemers en terrasuitbaters al jaren naar snakken.

Dankzij het gebruik van andere speciale metaalsoorten als versterking in de liggers en in de goot lukt het met deze Superior Veranda overspanningen te halen die nooit eerder mogelijk waren.
De brede overkapping biedt met name hotels, restaurants en andere horecagelegenheden enorme voordelen. Vaak staan de staanders van hun terrassen, serres of overkappingen in de weg. Als die op minder staanders rusten, scheelt dat verlies aan uitzicht, gehannes voor personeel en is er meer ruimte voor meubilair. Bovendien geeft de Superior Veranda een meer robuuste uitstraling.

De vinding werd voor het eerst gepresenteerd op de internationale tuinbeurs SPOGA in Keulen en wekte daar veel verbazing. Tot nu toe kwamen veranda's en terrasoverkappingen op twee staanders niet verder dan een breedte van zes meter en een diepte van drie meter, zonder dat de sterkte of draagkracht in gevaar kwam. Vooral bij een glazen dakbedekking werd dit keer op keer een probleem.
De Superior Veranda haalt een breedte van zeven meter en een diepte van zes meter. Het dak kan bedekt worden met glas tot een dikte van 12 millimeter of polycarbonaat. Desondanks voldoet de draag- en spankracht aan strenge Duitse normen en kan de overkapping zware sneeuwlast dragen.
Mede daardoor wekte de super brede overkapping tijdens SPOGA de interesse van bezoekende ondernemers uit de hele wereld. Van Frankrijk tot Rusland, Van Portugal tot Litouwen en zelfs uit IJsland, Amerika en Canada.

De Superior Veranda is ontwikkeld door het Duitse bedrijf Gardendreams International GmbH, dat geleid wordt twee Nederlandse eigenaren. Het is marktleider in aluminium tuinproducten zoals veranda's, tuinkamers, glasschuifwandsystemen, carports en schuttingen en loopt op de Europese markt steeds voorop met productvernieuwing.
Design Veranda verkoopt op maat gemaakte tuinkamers, terrasoverkappingen en carports. Als dealer van Gardendreams vormt het bedrijf het Nederlandse verkooppunt voor de super brede overkapping. De Superior Veranda is geschikt voor horeca, maar ook voor particulieren en andere projecten waarbij een brede en extra diepe overkapping gewenst is. Meer nieuws hierover is te vinden op de website www.design-veranda.nl. Vanaf november is hij te bewonderen op het showterrein van Design Veranda in Deventer.

Meer informatie op www.design-veranda.nl

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nick Driezes van Design Veranda, Mob: 06 11166651, e-mail: nickdriezes@gmail.com. Meer informatie op www.design-veranda.nl.

Design Veranda

Deventer