Stroomsnelwegen met het buitenland garanderen voldoende elektriciteit

Stroomsnelwegen met het buitenland en binnenlandse productie garanderen voldoende elektriciteit in Nederland

Interconnectoren van TenneT dragen bij aan leveringszekerheid van elektriciteit
Groeiende transportcapaciteit voor stroom met vijf omringende landen zorgt ook na 2022 voor extra zekere stroomvoorziening in Nederland
TenneT werkt aan verdere uitbreiding van import- en export capaciteit
Elektriciteitsproductievermogen uit centrales in 2022 20% lager
Elektriciteitsproductievermogen uit wind en zon in 2022 360% hoger
Investeringen in duurzame elektriciteitsproductie vereisen geïntegreerd hoogspanningsnet

Arnhem, 29 september 2015 - Goede elektrische koppeling tussen Nederland en omringende landen zorgt er voor dat ons land gebruik kan maken van overschotten in omringende landen. Interconnectoren1 en een geïntegreerd net zijn noodzakelijk voor het kunnen transporteren van (tijdelijke) overschotten. Dit en meer blijkt uit het jaarlijkse Rapport Monitoring Leveringszekerheid2 dat hoogspanningsnetbeheerder TenneT vandaag heeft gepubliceerd.

Niet voor publicatie:
Neem voor meer informatie graag contact op met TenneT Mediarelaties (+31 (0)26 - 373 26 00, communicatie@tennet.eu of www.tennet.eu.

TenneT TSO B.V.

Arnhem