Bijzondere samenwerking SPIE en collega-bedrijven op de TU Eindhoven

De TU Eindhoven (TU/e) heeft het contract voor onderhoud aan alle werktuigbouwkundige installaties gegund aan SPIE Nederland. De werkzaamheden zijn begin september van start gegaan en duren zeker een jaar.

Het betreft werkzaamheden aan alle werktuigbouwkundige installaties van de TU/e, zoals klimaat-, water- en gasinstallaties, meet- en regelinstallaties en warmte- en koude opslag. (De WKO (warmte- en koude opslag) installatie van de TU/e is overigens een van de grootste van Europa). Belangrijkste doel van dit project is om de klant te ontzorgen en een goede leefomgeving creëren voor studenten en iedereen die werkzaam is op de TU/e.

Ronald van Nattem, hoofd Beheer en onderhoud aan de TU/e: "De ervaring en de know-how van SPIE heeft ons ertoe doen besluiten dat SPIE de meest geschikte partner is om dit project over te nemen. Nadat het contract met Imtech werd opgezegd vanwege het faillissement van het bedrijf moesten de zeilen worden bijgezet om veiligheid en continuïteit te waarborgen. De vier Imtech medewerkers die op dit project werkzaam waren werken nu nog steeds aan het project, maar dan nu onder de vlag van SPIE."

Rene van Luijn, Business Unit Manager bij SPIE Nederland: "De samenwerking met collega-bedrijven zoals Strukton, Honeywell en Heijmans verloopt zeer goed. We vormen een sterk team waarbij partnership heel belangrijk is en er geen sprake is van concurrentiebelang. Deze bijzondere vorm van samenwerking leidt tot efficiënter werken en draagt bij aan hetgeen wat voor de TU/e belangrijk is: continuïteit en veiligheid."

Over SPIE Nederland
SPIE Nederland is een dochteronderneming van de SPIE Groep, dé onafhankelijke Europese leider in multitechnische dienstverlening op de gebieden van energie en communicatie. SPIE Nederland begeleidt zijn klanten in het ontwerp, de uitvoering, de exploitatie en het onderhoud van netwerksystemen en energie-, infrastructurele-, industriële- en gebouwinstallaties. SPIE Nederland behoort tot de top 3 van technische dienstverleners in Nederland.

Met ruim 38.000 medewerkers verdeeld over bijna 550 vestigingen in 35 landen genereert de SPIE Groep een geconsolideerde omzet van Euro5,22 miljard en een geconsolideerde EBITA van Euro334 miljoen in 2014.

In het segment North-Western Europe, waar 8900 medewerkers werkzaam zijn vanuit meer dan 92 vestigingen, genereert de SPIE Groep een omzet van Euro1.21 miljard in 2014.

SPIE Nederland
Bianca Benard-Meyer