Mölnlycke Health Care koos Mindtree voor beheer via SAP-applicatie

BANGALORE en WARREN, New Jersey, September 21, 2015 /PRNewswire/ --

Samenwerkingsverband met het oog op een kortere marktintroductietijd dankzij 'lean' IT-praktijken

Mindtree, een vooraanstaande leverancier van digitale transformatie- en technologiediensten, heeft vandaag aangekondigd door Molnlycke Health Care, een van 's werelds grootste leveranciers van chirurgie- en wondzorgoplossingen voor eenmalig gebruik, te zijn uitgekozen om aan de hand van het SAP-applicatiepakket haar bedrijfsefficientie te verhogen. Zodoende kan Molnlycke Health Care de marktintroductietijd van haar producten optimaliseren.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

Mindtree zal Molnlycke helpen bij de uitvoering van strategische, transformerende programma's door 'lean' IT-praktijken te implementeren om nog efficienter te werken. Dit zal wereldwijd tot rendabele leveringen leiden via een enkel beheerplatform.

Het programma strekt zich uit over 32 landen en 7.500 werknemers van Molnlycke en schept op die manier een sterke, uniforme IT-bestuursstructuur, wat de transparantie in alle afdelingen vergroot. In het kader van deze opdracht zal Mindtree verschillende SAP-modules ontwikkelen en beheren, van geavanceerde planning en optimalisatie tot materiaalbeheer, verkoop, distributie en financien. Ook zal Mindtree zich buigen over het standaardiseren van werkstromen en het stroomlijnen van operationele processen om op die manier constante innovatie, rendabele leveringen en flexibele oplossingen in de hand te werken.

Roderik Mooren, CIO van Molnlycke Health Care, zei: "We zijn steeds op zoek naar partners die een langetermijnrelatie willen aangaan. De combinatie van de technische capaciteiten van Mindtree en de cultuur van authenticiteit en transparantie ligt onze organisatie zeer goed. We kijken uit naar onze samenwerking om onze bedrijfsvoering te transformeren."

Rostow Ravanan, uitvoerend directeur van Mindtree, zei: "Dankzij ons vermogen om klanten operationele waarde te bieden en grote programma's te beheren en dankzij de recente overname van Bluefin Solutions in de segmenten SAP-consulting en HANA, zijn we de ideale partner om Molnlycke Health Care transformerende diensten te bieden. Tijdens deze opdracht zullen we Molnlycke flexibeler en schaalbaarder maken, wat haar bedrijfsgroei zal bevorderen."

Over Molnlycke Health Care

Molnlycke Health Care is een leverancier van hoogwaardige zorgoplossingen voor klanten, zorgverleners en patienten wereldwijd. We ontwikkelen en verhandelen innovatieve wondzorg- en chirurgische oplossingen binnen het volledige zorgspectrum, van preventie tot nazorg. Met onze oplossingen krijgt u waar voor uw geld, wat met klinisch en gezondheidseconomisch bewijs kan worden gestaafd.

Molnlycke Health Care stelt 7.500 personen te werk en wordt door Investor AB beheerd. De hoofdzetel van het bedrijf ligt in Goteborg, Zweden. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoren en fabrieken.

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creeren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar www.mindtree.com [http://www.mindtree.com ] voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:
Priyanka Waghre
Mindtree