Boekje Psychologie Magazine i.s.m. de NVM

Boekje Psychologie Magazine over tips en valkuilen bij kopen van een huis

Nieuwegein, 21 september 2015 - Hoe komt het dat sommige huizen ons een behaaglijk gevoel geven, terwijl we in andere huizen ons ongemakkelijk en verloren voelen? Wat zijn de psychologische valkuilen bij het bekijken van huizen? En wat is er belangrijker bij het nemen van belangrijke beslissingen: het gevoel of het verstand? Over deze en andere psychologische kwesties rond het kopen van een huis maakte Psychologie Magazine een boekje, dat samen met het oktobernummer van dit tijdschrift is verspreid en nu in de boekwinkel ligt. Het is tot stand gekomen in samenwerking met de NVM.

Psychologie Magazine heeft al in het voorjaar een artikel gepubliceerd over psychologische valkuilen bij het kopen van een huis. "Toen dachten we: dit vraagt om een nog meer praktische uitwerking", zegt Sterre van Leer, hoofdredacteur van het tijdschrift. Psychologie Magazine klopte vervolgens aan bij de NVM, een regelmatige adverteerder en een goede relatie.

Van Leer: "De aankoop van een huis is, financieel gezien, één van de grootste beslissingen die mensen in hun leven nemen. Er zijn heel veel nuttige inzichten uit de psychologie en besliskunde die je daarbij kunnen helpen. Die hebben we in dit boekje op een rijtje gezet."

Het eerste deel van het boekje gaat over het onderwerp 'waar voelen we ons thuis'. Waarom krijgen we in sommige huizen wel een behaaglijk gevoel en in andere niet? Vervolgens krijgt de lezer 'een minicursus huizen kijken'. De lezer wordt voorgehouden hoe hij psychologische valkuilen kan vermijden bij het kiezen van een koophuis. In het laatste deel wordt ingegaan op 'het doorhakken van de knoop'. Volgens het boekje blijkt uit besliskundig onderzoek dat emotie en verstand even belangrijk zijn bij het nemen van een beslissing. Ook kan het 'onbewuste' beter een beslissing nemen dan 'het bewuste'. Het is daarom aan te raden over de aankoop 'een nachtje te slapen', zodat het onbewuste zijn werk kan doen.



'Psychologie Magazine heeft een uiterst interessant boekje samengesteld. Ik heb het met plezier gelezen", zegt Roeland Kimman, woordvoerder van de NVM. "Het geeft goede tips om valkuilen bij het kopen van een huis te vermijden en het geeft een stappenplan om een weloverwogen keuze te maken. Met het oog op de NVM Open Huizen Dag van 3 oktober is het lezen van dit boekje zeker een grote aanrader."

Het boekje 'Vind je nieuwe thuis - Psychologische tips en valkuilen bij een van de grootste beslissingen in je leven' zit bijgesloten bij het huidige oktober nummer van Psychologie Magazine. Het boekje is ook los op te vragen bij de NVM via info@nvm.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roeland Kimman, communicatie, media en woordvoering. Telefoon 030 6085 185, mobiel 06 - 55 205 205 E mail: kimman@nvm.nl

NVM

plaats:
Nieuwegein
website:
http://www.nvm.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234