Grolsch introduceert jubileumbokbier: Gerijpte Herfstbok

Het gebeurde in december 2014. In het diepste geheim werd vanuit de Grolsch brouwerij een speciale lading bier in een oude munitiebunker van vliegveld Twente gereden. De deuren gingen op slot voor een periode van ruim negen maanden. Vandaag - op de eerste officiële herfstdag - onthult Grolsch eindelijk de inhoud van de bunker: Grolsch Gerijpte Herfstbok. Een bijzonder bokbier dat speciaal ter ere van het 400-jarige jubileum van Grolsch is gebrouwen en gerijpt onder constante supervisie van Grolsch meesterbrouwer Wim Vermeulen. Grolsch Gerijpte Herfstbok is vanaf vandaag exclusief en in beperkte oplage verkrijgbaar bij Jumbo Supermarkten.

Uniek rijpingsproces
De oude munitiebunker bij vliegveld Twente leende zich perfect voor het rijpingsproces van Grolsch Gerijpte Herfstbok. Immuun voor invloeden van buitenaf - lag hier het jubileumbokbier in een droge, koele ruimte zonder lichtinval. Om de intense, rijpe smaak van Grolsch Gerijpte Herfstbok te garanderen stonden de constante temperatuur en smaakontwikkeling onder nauw toezicht van meesterbrouwer Wim Vermeulen.

Intense smaak
Voor het 400-jarige jubileum van Grolsch is een speciaalbier ontwikkeld met een uitgesproken aroma. Grolsch Gerijpte Herfstbok heeft door de zorgvuldige rijping een intens volle smaak waarin de zoetheid gemarkeerd wordt. Een speciaalbier voor de liefhebber met rijpe tonen van karamel, rozijnen en zwarte bessen gecompleteerd met een ronde afdronk. De smaak van Grolsch Herfstbok heeft zich in de fles verder ontwikkeld: van een jonge, zachtzoete bok naar een gerijpte, volmondige bok.

Bier voor iedereen
Grolsch heeft een breed assortiment aan speciaalbieren, elk met zijn eigen smaak. Het speciale jubileumbokbier laat de consument ontdekken wat er gebeurt met de smaak van bier als je het onder de juiste omstandigheden laat rijpen. Samen met Jumbo speelt Grolsch in op de wens van de consument om nieuwe smaken en belevingen uit te proberen. Als resultaat van deze samenwerking is Grolsch Gerijpte Bok exclusief en in beperkte oplage verkrijgbaar bij Jumbo.

Voor meer informatie en/of aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Weber Shandwick Nederland
Marieke Guit
mguit@webershandwick.com

www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede