Mindtree en MetricStream gaan een samenwerkingsverband aan om wettelijke compliance voor financiële bedrijven te vereenvoudigen

BANGALORE en WARREN, New Jersey, September 21, 2015 /PRNewswire/ --

Strategische samenwerking met het oog op de handhaving van talloze regelgevingen aan de hand van cloudoplossingen

Mindtree, een vooraanstaand bedrijf dat digitale transformatie- en IT-diensten levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een samenwerkingsverband is aangegaan met MetricStream, marktleider op het gebied van governance, risicomanagement en compliance (GRC) om wettelijke compliance voor financiële bedrijven te vereenvoudigen.  Mindtree zal gebruikmaken van Zaplet [http://www.zaplet.com ] van MetricStream, een open cloudplatform om een waaier van GRC-applicaties voor financiële bedrijven wereldwijd te bouwen, implementeren en beheren.

(Logo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203)

Dankzij de combinatie van de expertise van Mindtree in de financiële sector en het marktleiderschap van MetricStream in het GRC-domein zullen klanten de regelgevingsprocessen kunnen automatiseren en beheren, van handelsvergunningen tot tracering. Samen zullen de bedrijven een allesomvattend handelsrapportagekader ontwikkelen met het oog op de handhaving van talloze regels, zoals de Dodd Frank Act, de verordening betreffende de Europese marktinfrastructuur, de richtlijn betreffende markten voor financiële instrumenten en de aanstaande verordening betreffende markten voor financiële beleggingen.  Zodoende kunnen financiële instellingen operationele risico's beperken en opgelegde boetes voor slordige rapportage omzeilen.

Kamran Ozair, uitvoerend vicepresident en hoofd bankwezen, financiële diensten en verzekeringen bij Mindtree, zei: "De toenemende wereldhandel, digitalisering en fraude zetten financiële instellingen zwaar onder druk qua compliance. Met dit partnerschap zullen we solide compliance-oplossingen kunnen aanbieden en klanten kunnen helpen de wetsvereisten te vereenvoudigen en de verwante kosten te verlagen."

Rajesh Raman, vicepresident van Zaplet, MetricStream zei: "In het huidig klimaat is het voor financiële instellingen een must geworden over een stevig compliancekader te beschikken om doeltreffend zaken te doen en risico's te beheersen. Het GRC-cloudplatform Zaplet van MetricStream biedt een dergelijk kader en stelt onze partners in staat om oplossingen te ontwikkelen om aan deze cruciale behoeften te voldoen. We zijn dolenthousiast over ons samenwerkingsverband met Mindtree."

Aanvullende bronnen

GRC-competenties Mindtree [http://www.mindtree.com/industries/capital-markets ]

Zaplet van MetricStream [https://www.zaplet.com/index;jsessionid=E47B9F913F8D1E5C802231CFAF0AFE35?0 ]

Over MetricStream

MetricStream is marktleider op het gebied van ondernemingsbrede oplossingen voor governance, risicomanagement en compliance (GRC) en kwaliteitsbeheer. De oplossingen van MetricStream worden gebruikt door vooraanstaande wereldwijde ondernemingen in uiteenlopende sectoren, zoals financiële diensten, gezondheidszorg, biowetenschappen, energie en nutsvoorzieningen, voeding, retail, verbruiksartikelen, overheid, hightech en fabricage. Ze dienen voor het beheer van risicomanagementprogramma's, kwaliteitsbeheerprocessen, wettelijke en door sectoren opgelegde compliance en overige bestuursinitiatieven.  Voorbeelden van klanten van MetricStream zijn UBS, Société Générale, Pfizer, Philips, Cummins, Kellogg's, Mondelez International, SanDisk en NetApp. Daarnaast bezit en beheert MetricStream het portaal http://www.ComplianceOnline.com, het grootste adviesnetwerk rond GRC en een van de grootste GRC-gemeenschappen. De hoofdzetel van MetricStream is gevestigd in Palo Alto, Californië, VS (http://www.metricstream.com).

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en IT-diensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creëren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar http://www.mindtree.com voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:
Priyanka Waghre
Mindtree
Priyanka.Waghre@mindtree.com

Siddhartha Tanti
Genesis Burson-Marsteller
Siddhartha.Tanti@bm.com

Kiran Farooque
PPR Worldwide
Kiran.Farooque@pprww.com

Sarah Elder
Max Borges Agency
sarahelder@maxborgesagency.com

Ayushman Baruah (kantoor in India)
MetricStream Infotech India Pvt. Ltd.
India: +91 98869-02512
pr@metricstream.com

Molly Palm (kantoor in de VS)
MetricStream, Inc.