Trifork Team wint de eerste prijs met KITMERCIALS

Liberty Global Appathon Hack & Play in Ziggo Dome in Alphonso categorie

Amsterdam, 18 september 2015: 15 en 16 september organiseerde Liberty Global de Hack & Play Appathon in de Ziggo Dome. 21 teams van hackers, ontwerpers en programmeurs werden uitgenodigd om een app of een game te ontwerpen en ontwikkelen voor de Liberty Global product Horizon set-top box.

Trifork stuurde een team van 3 ontwikkelaars die een app genaamd KITMERCIALS ter plekke heeft ontwikkeld. Deze app detecteert wanneer een reclame wordt uitgezonden op de TV en vervangt die door een van de meest populaire (kindvriendelijke) YouTube-video's. "Het is algemeen bekend dat kitten video's bij de meest populaire video's op YouTube horen" zegt Frank Groot, van Team Trifork, "en dus hebben we die gebruikt voor het demonstreren van de KITMERCIALS app."

De reclames worden gedetecteerd met gebruik van de Alphonso API. Een YouTube-video, wordt gemaximaliseerd op het TV scherm en de reclame wordt geminimaliseerd getoond als "picture-in-picture". Wanneer het reclameblok voorbij is stopt de kitten video en wordt het TV programma weer op het scherm getoond.
Team Trifork heeft deel genomen aan de categorie "Beste integratie met de Alphonso API" en won de eerste prijs in deze categorie. De prijs werd op 16 september door John M. Gee, Senior Vice President van Business Development uitgereikt in de Ziggo Dome.

Over Liberty Global Appathon 2015
Liberty Global is de grootste internationale kabel-leverancier die de Nederlandse huishoudens voorziet van TV-set-top boxes. Het thema voor Appathon 2015 was Hack & Play en 21 teams werden uitgenodigd om in de Ziggo Dome de meest interessant app of game te ontwikkelen, zie http://www.appathon.tv/

Over Alphonso
Alphonso is marktleider in het verstrekken van geverifieerde tv-kijkers. Alphonso levert een-op-een tv-publiek op het mobiele platform en het web. Schaalbaar. Tussen premium apps en sites. Alphonso, door haar samenwerking met diverse mobiele apps, TV Anywhere apps, games en woonkamer apparaten, set-top box en TV OEM's, begrijpt wat mensen kijken op tv en in kan deze doelgroep in real-time leveren op mobiele apps en websites. http://alphonso.tv