Crowdfunding alternatief beleggen groeit ook dit jaar met 100%

Crowdfunding alternatief beleggen is zeer populair: projecten zijn binnen enkele uren volgeschreven

Amsterdam, 20150917 - Mooie en degelijke ondernemingen halen met crowdfunding binnen enkele dagen en soms enkele uren tienduizenden tot honderdduizend euro binnen. Investeringsmogelijkheden met mooie rentes tot wel 9% zijn interessant en kunnen een zeer waardevolle belegging zijn. Door de enorme groei en aanbod aan financiën (funders) zijn de beste projecten snel volgeschreven. Blijf daarom op de hoogte met Crowdfunding Alerts.

De crowdfundingmarkt is interessant, gezien de inmens lage spaarrentes die banken momenteel bieden: circa 0,4% tot 1,25% rente. (Bron: Spaarrentes). De belastingdienst gaat er echter vanuit dat wij gemiddeld 4% rendement behalen op onze bezittingen.

Over het belastbaar inkomen in box 3 dient u 1,2% inkomstenbelasting te betalen. Dit percentage is niet willekeurig gekozen. De belastingdienst gaat er van uit dat u minimaal 4% rendement zult maken over uw bezittingen (het werkelijke rendement is niet relevant). Van deze 4% vraagt de belastingdienst 30% vermogensbelasting. 30% van 4% is 1,2%. (Bron: Geld.nl)

De Nederlandse crowdfundingmarkt 100% groei

De Nederlandse crowdfundingmarkt is in 2014 verdubbeld. Een bedrag van Euro63 miljoen - tegenover Euro32 miljoen in 2013 - werd er opgehaald voor de financiering van diverse bedrijfs- en maatschappelijke projecten. Dat blijkt uit data van Douw en Koren, een crowdfunding adviesbureau uit Amsterdam dat de ontwikkelingen op de crowdfundingmarkt nauw in de gaten houdt. Voor de toekomst verwacht het bureau onder meer een verdere groei van crowdfunding en van zogenaamde 'stapelfinanciering'.

In de eerste helft van 2015 werd in Nederland Euro49 miljoen via crowdfunding opgehaald. In totaal werden daarmee meer dan 1500 projecten en ondernemingen succesvol gefinancierd. Bron: Adviesbureau Douw en Koren.

Door deze enorme groei en aanbod aan financiën (funders) zijn de beste projecten snel volgeschreven.

Het initiatief: Crowdfunding Alerts

Mis geen investering meer. Als eerste op de hoogte van nieuwe projecten van 10+ Crowdfunding platforms. Ontvang realtime Alerts per email of SMS. Filter op looptijd, rentevergoeding etc.

Hoe werkt het?

Voordelen van Crowdfunding Alerts:
1. Op tijd
2. De hoogste rentes