Designer Robert Kolenik creëert in Veere een nieuwe hotspot

'Creëer betaalbare luxe in een mooie omgeving.' Dat was de opdracht die Dutch designer Robert Kolenik kreeg van de eigenaren van Restaurant De Werf. Het charmante, historische gebouw is nu een elegant restaurant dat binnen over 80 en buiten -op het heerlijke terras aan het water- over 180 couverts beschikt.

Het bestaande interieur en de routing werden rigoureus aangepakt.
'Op de bovenverdieping waar een boetiek en het kantoor gevestigd was, kan nu geluncht en gedineerd worden, maar deze plek kan ook worden gebruikt als intieme private dining.' En de boetiek? Die is verhuisd naar een naastgelegen gebouw en heeft dezelfde look en feel gekregen.

Alle meubelen -met uitzondering van de barkrukken- en verlichting zijn door de ontwerper speciaal voor De Werf ontworpen. Kolenik heeft een eigen meubellijn en zijn expertise op het gebied van comfortabel zitten komt ook hier goed van pas. Het verfijnde en ingetogen kleurpalet en het gebruik van materialen als blauwstaal, hout en leer geven het interieur het verassende karakter dat eigen is aan een Kolenik-ontwerp.
Daarmee sluit het naadloos aan bij de kaart. Deze is internationaal, geïnspireerd op de klassieke Franse keuken maar met een moderne twist.
Bij binnenkomst valt meteen de spectaculaire eyecatcher op die speciaal voor de ruimte is ontworpen: een asymmetrische, organisch vormgegeven 2,5 hoge en 350 kilo zware sculptuur van zachtroze zeepokken die in de lucht lijkt te zweven.

De eigenaren zijn heel enthousiast over het resultaat en over de samenwerking.
'Robert heeft ons in alle opzichten enorm ondersteund; ook om vooral ook binnen ons budget te blijven. Daarvoor bedacht hij steeds weer nieuwe oplossingen.
De samenwerking verliep geweldig en het eindresultaat is mooier dan wij hadden verwacht. Wij krijgen ook alleen maar enthousiaste reacties van onze gasten. Het buitenterras met 180 plaatsen op een van de mooiste locaties is de basis van ons concept, maar nu matchen exterieur en interieur en klopt het geheel. Wij zijn er heel blij mee, in Zeeland ontbreekt het echt aan goede restaurants met een mooie inrichting.'

Fotografie: Rene van Dongen

Geplaatst in:

Voor meer informatie, een (telefonisch) interview met Robert Kolenik en of high res beeld kunt u contact opnemen met:
Sanne van de Giessen, press@kolenik.com

www.kolenik.com