flydubai kiest voor Mindtree als strategische technologiepartner

BANGALORE en DUBAI, UAE, September 17, 2015 /PRNewswire/ --

Breed partnerschap om de ervaring van The Connected Traveller vorm te geven

Mindtree, een toonaangevende dienstverlener op het gebied van digitale transformatie en IT, heeft een strategisch samenwerkingsverband aangekondigd met het in Dubai gevestigde flydubai om de volledige digitale ervaring van The Connected Traveller vorm te geven.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

Mindtree zal zich richten op het transformeren van de informatietechnologie van flydubai om de verkoop- en servicesystemen voor passagiers te ondersteunen, met inbegrip van diensten zoals elektronische ticketing en volgen van bagage in realtime. De overeenkomst zal zich ook uitstrekken tot andere strategische bedrijfsgebieden zoals opbrengstenbeheer, controle van doelstellingen, bijkomende inkomsten en operationele optimalisering.

flydubai heeft een vloot van 49 nieuwe volgende generatie Boeing 737-800 vliegtuigen die vliegen naar meer dan 90 bestemmingen in Afrika, de Kaukasus, Centraal-Azië, Europa, de GCC, het Midden-Oosten en het subcontinent.

In een reactie op de aankondiging verklaarde Ramesh Venkat, Chief Information Officer van flydubai: "We zijn verheugd over deze overeenkomst met Mindtree dat haar creativiteit, architectonische IT-ontwerpmogelijkheden en de ervaring van het werken binnen de luchtvaartindustrie met zich meebrengt. We kijken ernaar uit om samen te werken om de efficiëntie verder te versterken ten behoeve van onze passagiers."

Parthasarathy N.S., President en Chief Operating Officer of Mindtree, gaf het volgende te kennen: "We zijn toegewijd aan het doel van flydubai om elke passagier niet alleen als een routinereiziger te behandelen, maar als een klant die moet worden geboeid en bediend gedurende een volledige reeks van contactmomenten. Mindtree zal met flydubai werken aan de digitalisering van hun waardeketen, de optimalisering van hun activiteiten en de creatie van opmerkelijke ervaringen voor elke reiziger vóór, tijdens en na hun reis."

Over flydubai:

Het in Dubai gevestigde flydubai streeft ernaar om belemmeringen voor het reizen te verwijderen en de connectiviteit tussen verschillende culturen binnen haar almaar groeiende netwerk te verbeteren. Sinds de lancering van haar activiteiten in 2009 heeft flydubai:

- Een netwerk gecreëerd van meer dan 90 bestemmingen, met 19 nieuwe routes die in
2015 werden aangekondigd.
- 67 nieuwe routes geopend die eerder geen directe luchtverbindingen naar Dubai hadden
of die niet bediend werden door een VAE nationale luchtvaartmaatschappij uit Dubai.
- Een vloot van 49 nieuwe vliegtuigen opgebouwd en tot eind 2023 zullen daar nog eens
meer dan 100 vliegtuigen aan worden toegevoegd, allemaal Boeings 737-800.

Daarnaast heeft de behendigheid en flexibiliteit van flydubai als jonge luchtvaartmaatschappij de economische ontwikkeling van Dubai verbeterd, in lijn met de visie van de regering van Dubai, door het creëren van handels- en toerismestromen in voorheen ondermaats bediende markten.

Voor meer informatie over de diensten van flydubai kunt u terecht op flydubai.com [http://flydubai.com ].

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en IT-diensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ['Born Digital'] en blijft zorgen voor buitengewone diepte in de gehele digitale waardeketen. Met een sterke mix van expertise en uitvoering levert Mindtree opmerkelijke klantervaringen, terwijl tegelijkertijd de efficiëntie bevorderd wordt en de bedrijfsvoering gemoderniseerd. De deskundigheid van Mindtree op het gebied van infrastructuur- en toepassingsbeheer, gecombineerd met het unieke Agile Center-of-Excellence, zorgt ervoor dat onze klanten hun producten en diensten sneller en goedkoper op de markt kunnen brengen.

Bezoek ons op http://www.mindtree.com.

Neem voor meer informatie contact op met:

Priyanka Waghre
Mindtree