VEH: Lang niet iedereen voelt herstel woningmarkt

Amersfoort, 15 september 2015 - Vereniging Eigen Huis vraagt om een krachtige aanpak van het kabinet zodat iedereen het herstel op de woningmarkt gaat voelen. Ondanks positieve berichten merken grote groepen huishoudens hier nog weinig tot niets van.

Een record aantal van meer dan 100.000 huiseigenaren kampt met langdurige betalingsproblemen van hun hypotheek, bijvoorbeeld door werkloosheid. Veel mensen kunnen niet verhuizen door een restschuld, door starre toepassing van hypotheeknormen en door het beperkte aanbod van betaalbare koop- en huurwoningen.

Tienduizenden Groningers wachten al jarenlang op acties die de problemen aanpakken van aardbevingsschade, waardeverlies en het aardbevingsbestendig maken van hun woning.

Ook bij energiebesparing in de woning moeten mensen meer worden gestimuleerd om besparingsmaatregelen te nemen. Nu krijgen zij vooral te maken met almaar stijgende energiebelastingen en heffingen.

Voor meer informatie: Vereniging Eigen Huis, Hans André de la Porte. Telefoon 033-4507502 of 06-53 385926. Email: pers@eigenhuis.nl

Vereniging Eigen Huis

Amersfoort