Rolta haalt contract van 13 miljoen dollar binnen voor Engineering Systems

MUMBAI, September 15, 2015 /PRNewswire/ --

Rolta heeft vandaag aangekondigd dat het een bijkomend contract van 13 miljoen dollar heeft gekregen voor de Engineering-oplossing voor informatie-activa die het heeft ontworpen, ontwikkeld en ingezet voor een van 's werelds grootste petrochemische complexen.
     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121023/570667)

Rolta heeft gebruik gemaakt van haar wereldklasse mogelijkheden op het gebied van bouwtechnische werkprocessen, applicatiesystemen, informatietechnologie en systeemintegratie om deze robuuste Engineering-oplossing voor informatie-activa te ontwerpen, te ontwikkelen en te implementeren. De oplossing omvat ook de integratie van de belangrijkste bouwtechnische systemen en informatie om de complexe werkprocessen te ondersteunen die vereist zijn voor de bouwtechnische studies, projecten en het beheer van veranderingen voor 'as-built' faciliteiten.
Tijdens deze nieuwe fase van het werk zal Rolta het systeem laden met de technische gegevens, documenten en tekeningen die de kritische bouwtechnische informatie leveren die nodig is om de fabriek operationeel te maken. Het veelzijdige project vereist Rolta's diepgaande kennis van complexe bouwtechnische metadata en tags om het systeem te vullen met technische gegevens die zijn ontvangen van EPC's over de hele wereld. Het project wordt geleid door een wereldwijd team van Rolta dat werkt vanuit de Verenigde Staten, India en het Midden-Oosten.
"Rolta begrijpt de kritische aard van bouwtechnische systemen en erkent dat de technische gegevens het levensbloed van een fabriek zijn," aldus dhr. K. K. Singh, voorzitter en CEO van Rolta. "Rolta wordt erkend voor haar aanzienlijke expertise in het beheer van de complexiteit die de kop opsteekt bij het op effectieve wijze laden van engineering-oplossingen voor informatie-activa. We zijn verheugd met de kans om een ​​belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan dit belangrijke project."
Over Rolta:
Rolta is een leidinggevende provider van innovatieve IT-oplossingen voor vele verticale branches, inclusief federale en deelstaatregeringen, defensie, binnenlandse veiligheid, nutsvoerzieningen, olie en gas, financiële diensten, productie, handel en gezondheidszorg. Door een unieke combinatie van expertise op IT-, engineering- en geospatiaal gebied ontwikkelt Rolta buitengewone oplossingen voor deze branches. Het bedrijf maakt gebruik van branchespecifieke kennis, rijk register van op locatie bewezen intellectuele eigendommen dat fotogrammetrie overbrugt, beeldverwerking, geospatiale toepassingen, bedrijfsinformatie, Big Data analytics, cloud computing en door software gedefinieerde infrastructuur om geavanceerde enterprise-level geïntegreerde oplossingen te leveren. Rolta is een multinationale organisatie met hoofdkantoor in India. Het Bedrijf opereert vanuit 40 locaties over de hele wereld via haar dochterondernemingen en heeft in meer dan 45 landen projecten uitgevoerd. Rolta staat genoteerd op de Bombay Stock Exchange en National Stock Exchange in India. De GDR's (global depository receipts) van het Bedrijf zijn genoteerd aan het Main Board van de London Stock Exchange. De 'Senior Notes' van het Bedrijf zijn genoteerd aan de Singapore Stock Exchange.
Ga voor meer informatie naar - http://www.rolta.com of neem contact op met:

Preetha Pulusani
President - Americas