Economisch herstel ook in seniorenmarkt zichtbaar

50PlusBeurs van start met 565 exposanten uit alle branches

Op de 23e editie van de 50PlusBeurs in de Jaarbeurs Utrecht van 15 tot en met 19 september dingen 565 exposanten uit alle branches om de gunst van de kapitaalkrachtige oudere consument.

De 50PlusBeurs verwacht bijna 100.000 bezoekers in 5 dagen en is het grootste senioren-evenement ter wereld. De opleving van de economie is zichtbaar op de beurs. Bedrijven en dienstverleners richten zich massaal op deze groeimarkt. Ouderen hebben nog steeds veel te besteden, groeien in aantal en vermogen, en zijn bereid te consumeren.

Groeisegmenten zijn campers, hybride auto's en elektrische fietsen, alsook avontuurlijke vakanties. Het aanbod woninginrichting (nieuwe keuken, meubels, renovatie en tuin is ook groot aanwezig). Daarnaast veel aandacht voor fotografie, sociale media en tablets.

Voor werkzoekenden wordt het Grote 50+ Werkboek gepresenteerd.

Dr. Frank, bekend van de bestseller 'Slank met Dr. Frank' presenteert 'Gezond Leven', een nieuwe uitgave met tips en recepten specifiek voor senioren.

Op de beurs ook een aantal aanbieders voor de doelgroep die zich voorbereidt op verminderde mobiliteit of gezondheid in de toekomst. Zo zijn er domotica toepassingen om langer thuis te wonen, en is er een echte 'aanklikwoning' te bezichtigen, waarmee vierde generatie ouders bij de kinderen in de tuin kunnen wonen.

De 50PlusBeurs wordt dagelijks afgesloten met een concert in het Plus Theater. Dit jaar Motown In Concert met Special Guest Star George McCrae, die van zijn hit 'Rock your baby' liefst 52 miljoen platen verkocht.

Geplaatst in:

UITNODIGING
U bent van harte welkom bij de 50PlusBeurs, open van 10.00 tot 17.30 uur.
Vooraf aanmelden wordt op prijs gesteld.
De Perskamer bij de hoofdentree (Entree Oost, naast ingang Hal 8) is dinsdag vanaf 9.30 uur geopend.
Op vertoon van uw perskaart heeft u vrij entree.
Contactpersoon voor aanvullende informatie of commentaar:
Drs. Alexander van de Kerkhof, directeur 50PlusBeurs; 0645 292 504
E-mail: alexander@50plusbeurs.nl

50PlusBeurs & Festival B.V.