Yespers innoveert met smoothie voor op de boterham

Den Haag, 14 september 2015 - Yespers introduceert op 14 september fruit en groentespreads. De spreads zijn ontwikkeld vanuit het idee om het pure en frisse van een smoothie op een boterham te krijgen en dus om een smoothie smeerbaar te maken.
Veel fruit en een beetje groente, zonder onnodige toevoegingen en 100% natuurlijke ingrediënten. Een innovatief concept waarbij gezond en lekker samenkomen in het koelvak.

Omdat geen conserveringsmiddelen gebruikt worden en om de frisse unieke smaak optimaal te houden moeten de producten gekoeld bewaard worden. De spreads zijn trouwens ook geschikt voor in de yoghurt, op een pannenkoek of zo uit het potje. Ze zijn bovendien vrij van allergenen zoals lactose en gluten en bevatten geen kunstmatige geur- of kleur- of smaakstoffen. Ook hebben de spreads lage suikerwaardes (alleen fructose).
De verpakking communiceert de heldere boodschap van Yespers. De potjes zijn transparant zodat de inhoud van de spreads goed te zien is. Ook de wikkel vertelt in woord en beeld over de ingrediënten van de spreads en Yespers missie.
yespers.com/yespers-producten

Over Yespers
Yespers is een nieuw merk met een heldere missie. 'Met onze eerste productinnovaties streven wij naar een betere voedselketen: duidelijker, eerlijker en gezonder. Wij geloven dat we daarbij niet hoeven te kiezen voor het één of voor het ander, maar dat het juist beide kan en moet,' aldus Head Business Development: Patrick Ooms. 'Het gaat om én én in plaats van óf óf. Dat is onze focus en die noemen we Nieuwe Natuur.'
yespers.com/missie

Stefan Baecke, CEO: "met Nieuwe Natuur gaan we een concrete bijdrage leveren aan het doorbreken van de negatieve spiraal waarin druk staat op marges en er bijna altijd enkel op prijs geconcurreerd wordt. Dat is een race to the bottom die alleen maar zal leiden tot smaakvervlakking, aanbodverschraling, minder innovatie, minder duurzaamheid en uiteindelijk duurdere producten. Wij willen smaakverrassing, meer keuze, vernieuwing, duurzamer, betaalbaar eten nu en in de toekomst, een race to the top. Dat dit actueel en noodzakelijk is bewijzen de protesten van boeren afgelopen week in Brussel. De keten moet vraaggestuurd gaan produceren, daar liggen de kansen voor ons als consument en voor de boer als producent. Dat is precies het doel van onze innovatie, beginnen bij de consument om vervolgens de keten daarachter korter en duurzamer te maken".

We zijn nu aangekomen bij het beginpunt van onze missie, een gezonder en nieuw product voor op de boterham. Nu volgt de uitdaging om de keten sterker, duurzamer en dus beter te maken. Die uitdaging willen we graag met jullie, onze mede consumenten en producten, aangaan.'

De producten zijn vanaf volgende week verkrijgbaar in het vegetarisch koelvak bij alle Jumbo Supermarkten. Binnenkort volgen andere supermarktketens.

Meer informatie over de producten en de missie van Yespers is te vinden op: www.yespers.com of www.facebook.com/yespers

Geplaatst in:

Telefonisch kan contact worden opgenomen met Stefan Baecke