INKTSPOT De beste spotprenten van het politiek jaar 2014-2015

Op dinsdag 29 september zal Coen Verbraak om 17.30 uur de jaarlijkse Inktspotprijs uitreiken aan de tekenaar van de beste politieke prent van 2014-2015. Deze is gekozen door een jury bestaande uit journalist en programmamaker Coen Verbraak, radio- en televisiepresentator Adeline van Lier, journalist en columnist Saskia van Loenen en verslaggever, columnist en auteur Jeroen Wielaert.
Bijzondere aandacht is er dit jaar voor Charlie Hebdo, naar aanleiding van de aanslag op 7 januari van dit jaar op de redactie van dit satirische blad in Parijs, waarbij 12 doden vielen.
Tijdens de bijeenkomst wordt het boek INKTSPOT gepresenteerd, de overzichtscatalogus met werk van alle deelnemende tekenaars, die verschijnt bij Uitgeverij Bas Lubberhuizen.
De tentoonstelling INKTSPOT. De beste spotprenten van het politiek jaar 2014-2015 is vanaf 29 september eerst te zien in de Openbare Bibliotheek in Den Haag. Daarna gaat deze op reis langs onder meer Dudok in Arnhem, het Persmuseum in Amsterdam en het Haus der Niederlande in Münster. De expositie is een initiatief van de Stichting Pers & Prent en wordt georganiseerd in samenwerking met de Kunstcommissie van Nieuwspoort. Dit project is mogelijk gemaakt met steun van Stichting Democratie en Media en Vrij Nederland.
16.30 uur Ontvangst
17.00 uur Opening
17.15 uur Gesprek tussen Coen Verbraak en Peter van Straaten over ‘politiek tekenen’
17.30 uur Uitreiking Inktspotprijs 2014-2015 door juryvoorzitter Coen Verbraak die met de winnaar praat.

Het Persmuseum