Nederlandse Automotive industrie presenteert zich op IAA Frankfurt

Uit de samenwerking tussen het RAI Industry Platform en AutomotiveNL is een mooi nieuw initiatief ontstaan:

De "Holland High Tech Automotive Suppliers" stand op de IAA 2015 van 15 tot en met 18 september in Frankfurt

De Nederlandse Automotive toeleverindustrie presenteert zich tijdens de IAA Pers- & vak-dagen Frankfurt met een collectieve stand waar de unieke samenwerking tussen onderwijs, overheid en het bedrijfsleven (triple helix) van de Nederlandse Automotive sector volledig tot zijn recht komt.

Hal 4.1 stand F27
Het Nederlandse paviljoen van ruim 500 m2 is de grootste landelijke presentaties van de IAA 2015. De exposerende toeleveranciers richten zich primair op de Automotive OEM & First Tiers. Vandaar dat zij in Hal 4.1 exposeren. Hal 4.1. is uitsluitend geopend tijdens de persdagen, (dinsdag 15 en woensdag 16 september) en de daarop volgende twee vak-dagen (woensdag 17 en donderdag 18 september). Gezien de -zeker qua technologie-, leidende positie van de Duitse automobiel industrie, wordt deze beurs door insiders als meest belangrijke ter wereld gezien. Het Nederlandse paviljoen en vele activiteiten daaromheen zijn mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland)/NBSO in Frankfurt en het Nederlands Consulaat in München.

'Holland borrel' op donderdag 17 september van 16:00-19:00uur op de stand
Leden van RAI Vereniging, AutomotiveNL, vakpers en verdere relaties uit de Automotive Industrie, zijn op donderdag 17 september vanaf 16:00 uur, van harte welkom op de 'Holland Borrel'. Deze in samenwerking met het Consulaat in München en het NBSO in Frankfurt, georganiseerde netwerkontvangst vindt plaats op de "Holland High Tech Automotive Suppliers" stand Een groot aantal buitenlandse relaties uit de OEM en First Tier Supply Industry en media wereld, is uitgenodigd.

Deelnemers
De bedrijven die zich op onze stand presenteren zijn, in willekeurige volgorde: NRF, DSM, AWL, SPG, Punch, MTEE, Akzo-Nobel, Prodrive, TASS International, PSS, VIBA, V-tron, AXXOR en Thomas Regout. Met eigen stands zijn vanuit Nederland op de IAA onder meer aanwezig : TomTom, Apollo Vredestein, NXP, Bosch Transmissions, Valeo, Hella, Delphi, Polytec en Bosal

Innovation Lane en voetbalrobot
Vanuit het Nederlandse onderwijs presenteren de Technische Universiteit Eindhoven en het Automotive Center of Expertise (HBO Automotive Opleidingen) hun laatste technische innovaties. Hierbij is o.a. het Solar Studenten Team aanwezig met hun prijswinnende familie-zonne-auto 'de Stella'. Extra uitdaging vinden alle voetbalkenners op ons eigen voetbalveld waar zij het op kunnen nemen tegen onze fameuze Holland High Tech Voetbalrobot.

Dutch Automotive Industry en Smart Creative Green Mobility

De Nederlandse toeleverindustrie speelt een belangrijke rol in de internationale personen- en vrachtwagen wereld. De in Nederland geproduceerde vracht- en personenwagens worden internationaal geroemd om hun kwaliteit en betrouwbaarheid. De innovatie-kracht, betrouwbaarheid en kwaliteit van Nederlandse hightech Automotive producten wordt internationaal geroemd en veelal als voorbeeld gesteld.

Nederland heeft een vitale Automotive sector. Diverse onderwerpen staan in het brandpunt van de belangstelling van de internationale Automotive industrie en hebben een grote groeipotentie. In dichtbevolkte landen zoals Nederland zijn de eisen op het gebied van stedelijke mobiliteit, intelligente stadsplanning en milieuvriendelijke vervoersoplossingen hoog. Nederlandse oplossingen om CO2-uitstoot te beperken lopen uiteen van het lichter fabriceren van voertuigen tot elektrische & hybride aandrijflijnen, slimme mobiliteit en auto's die op zonne-energie rijden.

Einde bericht

Over RAI Industry Platform
Al meer dan 50 jaar vertegenwoordigt het RAI Industry Platform de belangen van de Nederlandse Automotive toeleverindustrie, o.a. bij de overkoepelende Europese branche organisatie: CLEPA in Brussel (RAI Vereniging was één van de drie ‘founding members’ in 1959). Het RAI Industry Platform organiseert regelmatig netwerkbijeenkomsten, waarbij door internationale sprekers de leden op de hoogte worden gebracht van de laatste trends en ontwikkelingen in de industrie. Ook op het gebied van actuele marktontwikkelingen en relevante wetgevingsvraagstukken. Verder worden middels gerichte buitenlandse handelsmissies de bedrijven en hun technologie, op hoog niveau aan de OEM’s gepresenteerd. www.raivereniging.nl

Over AutomotiveNL
Met gerichte investeringen kan de Nederlandse Automotive sector groeien en een belangrijke bijdrage leveren aan het oplossen van maatschappelijke problemen op het gebied van duurzaamheid en mobiliteit. AutomotiveNL initieert en voert tal van activiteiten uit ter versterking van de Nederlandse Automotive sector met name gericht op onderwijs/opleiding, internationalisering, kennisvergaring en netwerken en innovatie. www.automotivenl.com

Amsterdam/Helmond 10 september 2015

Voor meer informatie:
RAI Vereniging: Harald Bresser, telefoon 020-504 4925, mobiel 06-5159 5093
Automotive NL: Thomas van Berkel, telefoon 0492-562 500, mobiel 06-1828 0973

--------------------------
RAI Industry Platform is the Dutch National Supply association. AutomotiveNL is an regional cluster organization. In partnership they support and promote the common interest regarding the Dutch automotive challenges and opportunities.
You are most welcome to visit us at the Holland High Tech Automotive Suppliers pavilion in Hall 4.1 stand F27, from Tuesday 15th till Friday 18th of September.

RAI Vereniging