Waarom pubers alles vergeten behalve hun telefoon

Wil je antwoord op deze en nog vele andere vragen rondom pubers, hun gedrag, problemen, angsten en verleidingen, kom dan op 9 oktober 2015 naar het symposium 'Waarom doe je zo?' in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie ligt in handen van Balans, de landelijke oudervereniging voor ouders van kinderen met leer- en gedragsstoornissen.

De puberteit is een dynamische periode in het leven van een jongere, helemaal als je ook nog moeite hebt met leren of gedragsproblemen door een ontwikkelingsstoornis. Balans nodigt zowel leerkrachten, professionals, zorgverleners als ook ouders uit om kennis te delen en te praten over hoe in contact te blijven met pubers.

Zo behandelt hoogleraar neuropsychologie, prof. dr. Eveline Crone de vraag of al het hersenonderzoek van het puberbrein ook maakt dat we de (sociale) ontwikkeling van pubers met leer- en gedragsproblemen snappen? Drs. Ingrid van Essen, auteur, docent en pubercoach, legt uit hoe in contact te komen en blijven met die jongere op de puberijsberg. En hoe realiseren we zorg op maat in een samenleving met steeds minder budget en steeds meer kritiek? Michiel Noordzij, kinder- en jeugdpsychiater gaat hier op zoek naar de sleutel tot succes.

Daarnaast is een uitgebreide informatiemarkt en worden nieuwe initiatieven en wetenschappelijke ontwikkelingen gepresenteerd. Het volledige programma, meer informatie en aanmelden op www.balansdigitaal.nl.

Balans / Nederlandse Vereniging voor Autisme
Sandra Beijnes, projectmanager
M 06-10911712
E sandra.beijnes@autisme.nl

www.balansdigitaal.nl

Over Balans
Balans is de landelijke vereniging voor ouders van kinderen met ontwikkelingsstoornissen bij leren en/of gedrag, waaronder ADHD, dyslexie, het Syndroom van Asperger en PDD-NOS. Zij geeft al meer dan 25 jaar informatie en advies aan zorgprofessionals, leerkrachten en ouders van kinderen met gedrags- en leerproblemen. De kennis over ontwikkelingsstoornissen is enorm gegroeid maar de behoefte aan praktische oplossingen en concrete handvatten is nog steeds groot.

Balans biedt met de diensten BalansAdvies (telefonisch en per mail), BalansAcademy (cursussen en lezingen), BalansEvenementen (jaarlijks kennissymposium en activiteiten voor kinderen), BalansMagazine (8x per jaar) en Balans Zoek&Vind (een nieuw platform waar vraag naar en aanbod van zorg en activiteiten samenkomt), een breed scala aan mogelijkheden om (samen) te werken aan de ontwikkeling van het kind.

Oudervereniging Balans

De Bilt