Nieuwe Michter's US*1 Toasted Barrel Finish Bourbon nu verkrijgbaar

LOUISVILLE, Kentucky, 10 september 2015 /PRNewswire/ -- Michter's Distillery, gevestigd in Louisville, Kentucky, brengt de beperkt verkrijgbare, innovatieve Amerikaanse whisky US*1 Toasted Barrel Finish Bourbon van 2015 op de markt. Omdat de voorraad van Michter's niet toereikend is om tegemoet te komen aan de vraag naar de artikelen, moet het bedrijf de producten toewijzen.

De eerste editie van Michter's Toasted Barrel Finish Bourbon, een baanbrekende nieuwe whisky, kon in het najaar van 2014 op veel bijval rekenen. De whisky wordt gemaakt door Michter's US*1 Kentucky Straight Bourbon te laten rijpen gedurende een extra periode in een tweede op maat gemaakt vat. Dit tweede vat bestaat uit 18 maanden oud aan de lucht gedroogd hout, waarna het wordt gebrand, maar niet geblakerd. De echt unieke, zalige smaak van Michter's US*1 Toasted Barrel Finish Bourbon is een opmerkelijke prestatie, aangezien er niets extra's wordt toegevoegd aan de Kentucky Straight Bourbon: de enige aanvullende bewerking is dat het in een tweede gebrand vat wordt gedaan.

Michter's maakt al tijdenlang traditionele Amerikaanse whiskyvarianten met een compromisloze kwaliteit. Het volledige alom bekroonde assortiment van Michter's wordt ultiem gerijpt en bestaat uit single barrel rye, bourbon in kleine batches, single barrel bourbon, Amerikaanse whisky en sour mash whisky.

Michter's Toasted Barrel Bourbon wordt gebotteld bij 91,4 proof (45,7% alcohol op volume), exact dezelfde waarde als het altijd beschikbare US*1-bourbonaanbod van Michter's. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt $ 53 dollar per fles van 750 ml in de Verenigde Staten.

Contact: Joseph Magliocco502-774-2300 x 580jmagliocco@michters.com [mailto:jmagliocco@michters.com]

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150907/264151http://photos.prnewswire.com/prnh/20131119/NY19516LOGO-cAP PhotoExpress Network: PRN491415

Michter's Distillery

CONTACT: Afbeeldingen met hoge resolutie kunnen op verzoek wordenverzonden.

PR Newswire