Zaterdag 3 oktober 2015: Landelijke Open Dag Dierenartsen in Nederland

Van Blije tot Sint-Oedenrode en van Nieuw-Vennep tot Hengelo doen dierenartsen in Nederland op zaterdag 3 oktober 2015 mee aan de Landelijke Open Dag Dierenartsen. Onder het motto 'Kom ook kijken en beleef het mee' is iedereen van harte welkom voor een gratis uitje.

Dierenartsen hebben veel in huis voor klein en groot en laten dat graag zien. Eerdere deelnemers weten dat bezoekers het heel interessant vinden om te horen en te zien hoe een dierenarts in de praktijk werkt, en welke technische hulpmiddelen hij daarbij tot zijn beschikking heeft.

Op de website opendag.dierenarts.nl staan deelnemende praktijken op de kaart met uitleg over hun open dag. Het overkoepelende thema voor 2015 is 'Samen voor goede zorg'! Praktijken kunnen aanhaken en laten zien met welke partijen ze samenwerken, maar ook uitleggen wat voor een belangrijke rol de diereigenaar heeft.

In Nederland zijn circa 4700 dierenartsen werkzaam. 70% van hen werkt in de praktijk, voornamelijk in een gezelschapsdierenpraktijk waar huisdieren worden behandeld, of een gemengde praktijk waar ook boerderijen begeleid worden. Een klein gedeelte van de klinieken richt zich louter op landbouwhuisdieren en/of paarden. De overige 30% van de dierenartsen werken bij het bedrijfsleven, de overheid, universiteit, onderwijs of in onderzoek.

De Landelijke Open Dag Dierenartsen wordt georganiseerd door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde, de beroepsvereniging van dierenartsen. Dit jaar wordt de dag voor de vierde maal georganiseerd.

De Landelijke Open Dag Dierenartsen wordt georganiseerd door lokale dierenartsenpraktijken in Abcoude - Almere - Amsterdam - Arnhem - Bemmel - Blije - Bolsward - Brummen - Burgum - Bussum - Den Ham - Didam - Dordrecht - Erp - Etten-Leur - Goor - Groningen - Harmelen - Heerenveen - Hengelo - Hillegom - Huissen - Kootwijkerbroek - Leeuwarden - Lelystad - Middenmeer - Nieuw-Vennep - Nijmegen - Noordwolde - Oosterwolde - Ouderkerk Aan De Amstel - Purmerend - Rijssen - Schijndel - 's-Hertogenbosch - Sint-Oedenrode - Soest - Tilburg - Uithoorn - Utrecht - Weesp - Wierden - Zaandam - Zelhem. Mogelijk melden zich nog extra praktijken.

Via opendag.dierenarts.nl kunt u er eenvoudig achter komen welke dierenartsen bij u deelnemen aan de LODD en wat er georganiseerd wordt.
U kunt dierenartsen zoeken op postcode (voorbeeld 1234AB). Als u geen postcode invult en zoekt, krijgt u alle deelnemende praktijken in beeld.

Voor algemene vragen over de beroepsgroep kunt u terecht bij de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD).

Perscoördinator:
Marjolijn Fijten / Marijke Buisman