RIMOWA wint rechtszaak tot schadevergoeding tegen bedrijf

KEULEN, Duitsland, September 8, 2015 /PRNewswire/ --

Op 31 augustus heeft bagagefabrikant RIMOWA een gerechtelijke procedure gewonnen tegen de eigenaar van het merk 'Rowana'. Hierdoor is een nieuwe mijlpaal bereikt in de verdediging van het handelsmerk.
Het gerechtshof voor intellectueel eigendom in Taipei erkende RIMOWA als een algemeen bekend merk, dat speciale bescherming geniet. De rechterlijke uitspraak stelde vast dat het logo van de tegenpartij was geïnspireerd op het logo van RIMOWA. Dit werd verondersteld verwarring te veroorzaken onder klanten, waardoor het handelsmerk van het beter bekende RIMOWA geschaad zou kunnen worden. Dienovereenkomstig heeft het gerechtshof het bedrijf opgelegd het gebruik van het Rowana-logo met een ovalen frame te stoppen en RIMOWA een schadevergoeding te betalen van TWD 3,357,000 (ongeveer EUR91,487).
RIMOWA ziet dit resultaat als een klinkende overwinning in de strijd tegen de schending van intellectuele eigendomsrechten, en het zal zich hier in de toekomst voor in blijven zetten. Het groefontwerp is ook een kenmerkende merkeigenschap, dat dankzij de succesvolle marketingstrategie al aanzienlijke bekendheid heeft verworven. RIMOWA blijft ook dit kernonderdeel van zijn merkidentiteit verdedigen tegen overtreders.

Contactpersoon PR:
RIMOWA GmbH