ExxonMobil introduceert verbeterde benzine en Synergy in Nederland

ExxonMobil introduceert verbeterde benzine en Synergy branding in Nederland

• Meer additief in Esso benzine helpt om afzettingen uit de motor te verwijderen waardoor de auto beter en zuiniger rijdt.
• Nieuwe Synergy branding voor brandstoffen en tankstations
• Tests op reguliere personenauto’s bewijzen dat het gebruik van Synergy Diesel van Esso helpt om de auto gemiddeld 1,8% zuiniger te laten rijden*

BREDA – Alle Esso-tankstations in Nederland voeren een verbeterde benzine met meer additief die helpt om afzettingen uit de motor te verwijderen waardoor de auto beter en zuiniger rijdt. Bovendien krijgen de Esso-tankstations in Nederland, als een van de eerste ter wereld, een nieuwe ‘look’.

Als onderdeel van de upgrade krijgen de brandstoffen van Esso een nieuwe naam. Euro heet nu Synergy Euro, Energy Supreme Ongelood 95 is voortaan Synergy Supreme+ Ongelood 95, Energy Supreme Ongelood 98 heet nu Synergy Supreme+ Ongelood 98. Diesel heet nu Synergy Diesel en de nieuwe naam voor Energy Supreme Diesel is Synergy Supreme+ Diesel.

De nieuwe Synergy-uitstraling wordt geïntrodeerd als onderdeel van ExxonMobil’s voortdurende inspanningen om klanten een betere ervaring op Esso-tankstations te bieden, in samenwerking met zijn merkverdelers. De nieuwe branding upgrade bevat veel innovatieve design-elementen om de aangeboden brandstoffen consistenter en effectiever naar de klant te communiceren.

Hoewel de hoeveelheid zuiverende toevoegingen (additief) in Esso’s Synergy diesel niet is veranderd, bewezen recente tests op normale personenwagens dat het gebruik van Synergy diesel van Esso het brandstofgebruik met gemiddeld met 1,8 procent hielp verbeteren.

Hugo Detré, Retail Sales Director voor Europa en Afrika bij ExxonMobil licht toe: “Wetenschappers van ExxonMobil hebben een verbeterde benzineformule voor een diepere reiniging samengesteld, die helpt om de auto beter en zuiniger te laten rijden. Met de nieuwe uitstraling kunnen automobilisten genieten van aantrekkelijkere, frissere tankstations waarbij de kwaliteit, service, kernwaarden en het gemak die Esso-tankstations bieden, behouden blijft.”

Deze recentste introductie is een voorbeeld van ExxonMobil’s marketing-innovaties om klanten beter van dienst te zijn. ExxonMobil zal Synergy ook op andere markten in de wereld uitrollen, onder andere in België en Luxemburg.

*****

*Claims zijn gebaseerd op tests van dieselvoertuigen die gekocht zijn op de voor tweedehands markt in het Verenigd Koninkrijk en die onafhankelijk getest zijn door Mahle (UK). Het brandstofverbruik werd vastgesteld in de staat waarin de auto’s bij aankoop verkeerden. Bij de test reden de auto’s 4000 km op Esso Synergy-diesel en de gemiddelde verbetering in brandstofverbruik van de geteste auto’s was 1,8%. Het brandstofverbruik kan variëren, afhankelijk van factoren zoals het soort motor, de conditie van de motor, de rijstijl en eerder gebruikte diesel. Kijk op esso.be voor meer informatie.

Over ExxonMobil
ExxonMobil, het grootste beursgenoteerde internationale olie- en gasbedrijf, gebruikt technologie en innovatie om te helpen voldoen aan de groeiende energiebehoeften van de wereld. ExxonMobil heeft een toonaangevende voorraad van energiebronnen en is een van de grootste geïntegreerde raffinadeurs, marketeers van olieproducten en fabrikanten van chemische producten ter wereld. Kijk voor meer informatie op www.exxonmobil.com of volg ons op Twitter www.twitter.com/exxonmobil.

Over ExxonMobil in Nederland
In Netherland heeft ExxonMobil verschillende productielocaties in de regio Rotterdam, waaronder een raffinaderij, een smeeroliemengfabriek en vier chemische fabrieken. In Breda is het hoofdkantoor voor de Benelux gevestigd. Onze brandstoffen worden onder de merknaam Esso verkocht. Voor meer informatie zie www.exxonmobil.nl of volg ons op Twitter www.twitter.com/exxonmobil_nl.

Geplaatst in:

MEDIA CONTACT: Ellen Ehmen: 076-529 2669