Duizenden ogen gericht op het nieuwe MST

Enthousiaste reacties van patiënten en medewerkers tijdens unieke open dagen

Meer dan 3.000 mensen hebben op 4 en 5 september hun kans gepakt en het nieuwe ziekenhuis in Enschede voor de eerste keer van binnen kunnen zien en beleven.
Het was een unieke mogelijkheid voor bezoekers om achter de schermen te kijken en bijvoorbeeld de nieuwe technische mogelijkheden van de operatiekamers te aanschouwen.
Vrijdag 4 september konden medewerkers aan hun familieleden hun toekomstige werkplek tonen. Vandaag kregen patiënten en hun naasten een rondleiding door het nieuwe ziekenhuis.

MST Tour
Tientallen medewerkers van MST werkten vrijwillig mee aan deze open dagen. Zij begeleidden groepjes van 15 bezoekers langs een speciale route door het gebouw waarin bezoekers in 1,5 uur tijd een goede indruk van het nieuwe MST kregen. Zo kregen ze uitleg over de nieuwe mogelijkheden op de Spoedpost, de operatiekamers, de polikliniek met onderzoeks- en spreekkamers, de verpleegafdelingen met de éénpersoonskamers en eigen verdiepingskeuken en de kenmerkende atria (binnentuinen) op de begane grond. De rondleiding werd afgesloten bij de 'social media wall'.

De reacties
Met de opdracht '#MSTin1woord' lieten bezoekers hun eerste indruk achter. De social media wall was gevuld met woorden als open, licht, ruim, vernieuwend, patiëntvriendelijk, prachtig en mooi. Het woord 'Indrukwekkend' stond met stip op 1. Veranderingen waarover bezoekers hoorden als 'minder gezichten aan het bed', of kortere afstanden tussen de units (voorheen afdelingen genoemd) en de gedachte achter 'healing environment' vielen in de smaak en bleven hangen. Bij de social media wall werd hier nog over doorgepraat.
Natuurlijk dachten mensen ook mee. Zo is de waterdruk bij de wasbakken in de toiletten nog wat hoog, sluiten de liftdeuren te snel en, zo hoorden we, is het gebouw nog echt kaal. Dit wordt natuurlijk nog opgepakt.

Op weg naar de verhuizing
Na de sleuteloverdracht op 31 juli jl. is het gebouw beperkt toegankelijk. Dit omdat het gebouw het aankomend half jaar wordt voorbereid op ingebruikname. En er moet nog veel gebeuren. Het nieuwe onderkomen van MST moet nog volledig worden ingericht. Zo moet apparatuur worden aangesloten en getest. Maar natuurlijk moet er ook mee worden geoefend. Medewerkers van MST worden hiervoor opgeleid. Er zijn speciale trainingsprogramma's ontwikkeld die medewerkers voorbereiden, ook op het gebruik van nieuwe apparatuur. Verder leren zij over de veranderende werkprocessen die er door het nieuwe gebouw zullen komen.
Begin januari 2016 gaat MST verhuizen naar haar nieuwe ziekenhuis.

Over het nieuwe ziekenhuis van MST
Vanaf juni 2012 is gebouwd aan het nieuwe ziekenhuis, op 31 juli 2015 werd het opgeleverd. Het nieuwe ziekenhuis heeft een oppervlakte van 78.400 m2 en is gerealiseerd op een terrein van 23.000 m2 aan het Koningsplein in Enschede. Middenin het centrum en daardoor uitstekend bereikbaar met eigen of openbaar vervoer. Het ziekenhuis is een hoogwaardige medisch technologische omgeving waarbij menselijke maat en aandacht voor de belevingswereld van de patiënt en zijn naasten de allerbelangrijkste focus is. Door de ingebruikname van het nieuwe ziekenhuis kan MST haar patiënten nog betere zorg bieden.

Meer informatie over ons nieuwe ziekenhuis op www.mst.nl/nieuwbouw

Geplaatst in:

Linda Ligtenberg, Marketing Communicatie Adviseur MST, telefoon (06) 3175 1584