Honderden kwetsbare kinderen afgelopen zomer op Heppie-kamp

'Vakantie bij Heppie geen luxe maar noodzaak'

Grote financiële zorgen, uithuisplaatsing, ouders met verslavingen of psychische problemen, een ernstig ziek broertje of zusje, gedragsstoornissen. Veel kinderen in Nederland groeien niet onbezorgd op. Je ziet aan de buitenkant niets aan ze, maar ze zijn er wel. Hun problematiek is schrijnend en het aantal groeit. Stichting Heppie zet zich in voor deze kwetsbare kinderen door ze een onvergetelijke vakantie te bezorgen.

Afgelopen zomer genoten bijna 700 kinderen en jongeren vanuit heel Nederland bij Heppie van een heerlijke tijd. 'Geen luxe maar noodzaak' aldus directeur Nina Schmitz 'Bij Heppie krijgen de kinderen een echte vakantie met leuke spelletjes, knutselen, een kampvuur en een bonte avond. Maar het is zo veel meer dan alleen een vakantie. Even de zorgen van thuis opzij zetten en erbij horen en vrienden maken. Dat is wat écht telt. Met een boost aan zelfvertrouwen en positieve herinneringen kunnen de kinderen daarna de toekomst met nieuwe energie tegemoet! Jaarlijks ontvangen we bij Heppie dankzij alle vrijwiligers zo'n 1800 kinderen. Maar de nood is hoog, minstens zoveel kinderen staan op de wachtlijst.'

Reactie van een moeder: 'Mijn zoon heeft zo'n moeilijke tijd achter de rug. Er was thuis veel geweld toen zijn vader hier nog woonde. We staan nu onder bewindvoering. Rick is thuis vaak alleen, hij wordt gepest en is eenzaam. Van Heppie kwam hij stralend terug. Eindelijk zag ik mijn kind weer lachen! Hij is helemaal opgebloeid en zelfverzekerder. Hij heeft met volle teugen genoten, ik kon merken dat hij veel met andere kinderen had gespeeld. En zo enthousiast; hij blijft maar vertellen over Heppie! We zijn allebei zo blij en kunnen weer vooruit kijken!'

Noot voor redactie:
Voor meer informatie, beeldmateriaal in hoge resolutie of om een bezoek te brengen aan een vakantie van Stichting Heppie, neem contact op met Ellen Buenk via ellen@heppie.nl of 06-23163735.

Heppie zet zich in voor kinderen en jongeren die sociaal uitgesloten zijn of dreigen te raken. Bijvoorbeeld omdat ze niet meer thuis kunnen wonen, opgroeien in armoede of geen aansluiting hebben vanwege een gedrags- of ontwikkelingsstoornis. Juist voor deze kwetsbare kinderen organiseert Heppie vakanties en weekenden waarin alles draait om samen spelen, plezier maken en positieve aandacht. Jaarlijks ontvangt Heppie dankzij de inzet van zo'n 600 vrijwilligers ongeveer 1800 kinderen in de leeftijd van 6-18 jaar. Heppie ontvangt geen overheidsbijdrage en is dus volledig afhankelijk van vrijwillige inzet, giften en fondsenwervende acties.

René en Natasja Froger zijn ambassadeurs van de Stichting. Ook heeft Heppie een Comité van Aanbeveling bestaande uit John de Mol, Ahmed Aboutaleb, Annemarie van Gaal, Prof. Dr. Geertjan Overbeek en Mijntje Donners.

Stichting Heppie

Mierlo